Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Zo zahraničia

09. novembra 2005

Mládeži chcú zhnusiť hamburgery



Dobročinná nadácia British Heart Foundation (BHF) sa rozhodla rázne skoncovať s nezdravými chuťovými návykmi britskej mládeže.



Zdieľať
  Odštartovala rozsiahlu plagátovú kampaň, pri ktorej sa divákom obracia žalúdok naruby. Na plagátoch sa drasticky ukazuje, čo je aspoň niekedy v skutočnosti v hotdogoch, hamburgeroch a tzv. chicken nuggetsoch. Vábny pohľad to skutočne nie je: mazľavé mäso, tukom obrastené vnútornosti, chrupavky a črevá.

Kampaň sa nazýva „Food4Thought“ (Potrava na zamyslenie). Inšpirovala ju údajne anketa, podľa ktorej 36 % opýtaných detí vo veku od
8 do 14 rokov nevedelo, že hranolčeky sa vyrábajú zo zemiakov, alebo že syr sa vyrába z mlieka. Podobne ako inde na Západe, začína byť vážnym problémom nadváha detí a mladistvých. „Deti už nič nevedia o základných potravinách,“ povedal BBC generálny riaditeľ BHF Peter Hollins, „a vonkoncom nechápu, čo jedia.“
Odpudzujúce fotografie toho, čo sú podľa opatrne formulovaného textu pod obrázkami „suroviny na výrobu niektorých hamburgerov predávaných v Británii pred spracovaním,“ vidieť na plagátoch iba s tučným nápisom Cenzurované. Avšak na webovej stránke kampane sa prezentuje ich skutočná odpudivosť. Kampaň podporuje aj premiér Tony Blair, ako aj ďalšie známe osobnosti. Nesprávna výživa je podľa lekárov jednou z hlavných príčin mnohých ochorení, napríklad srdcovo-cievneho systému či cukrovky.


(apl, Times, Spiegel)


   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Poslankyňu usvedčil Rusko videonahrávkou
<< predchádzajúci článok
V Taliansku štrajkujú novinári za svoje platy