Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Šport

10. januára 2006

Na 24-hodinovku v Dubaji s novým Porsche



Rozhovor s automobilovým pretekárom Miroslavom Konôpkom



Zdieľať
Po tom, ako v závere uplynulého roka absolvovala slovenská posádka Miroslav Konôpka - Štefan Rosina (Autoracing club Bratislava/Matador Pneusport tím) seriál troch ázijských pretekov MS automobilov FIA GT v čínskom Zhu-Hai, v Dubaji a v Bahrajne, M. Konôpka opäť zamieri do Dubaja, tentoraz na populárnu dvadsaťštyrihodinovku TOYO TIRES Dubaj-24. Autoracing club Bratislava sa tak stane prvým slovenským tímom, ktorý štartuje na 24-hodinových pretekoch.

- Situáciu pred pretekmi trochu skomplikovalo nečakané úmrtie korunného princa, dubajského šejka, veľkého priaznivca motoristického športu. V krajine vyhlásili štátny smútok, zrušili všetky športové podujatia, ale naše preteky by mali vo štvrtok odštartovať. Spomínané úmrtie však ovplyvní zvyčajnú nádheru pri otváracom i záverečnom ceremoniáli.
Koho ste si vybrali do tímu?
- Máme veľmi silnú posádku. Vybral som si za spolujazdcov dvoch profesionálov Američanov Sigala a Alhadeffa a Taliana Casadeia.
Na oficiálnej štartovej listine pod štartovým číslo 1 však čítame aj meno bývalého automobilového pretekára Jirka Malchárka.
- Prihlásili sme ho ešte vtedy, keď nebol ministrom, veľmi chcel na týchto pretekoch štartovať. Situácia sa zmenila, nahradil ho spomínaný Talian.
Ako to bude so striedaním jazdcov, kto bude tímovým šéfom?
- Vychádza nám to tak, že sa budeme striedať po hodine, hodine a štvrť. Taktiku určíme priamo na mieste. Bude sa to týkať aj tankovania. Na rozdiel od pretekov MS FIA GT, kde si tankujeme sami, v Dubaji bude samostatná tankovacia zóna. Šéfom som ja, ale pripomínam, že ide o tímovú súťaž.
Na predbežnej štartovej listine je 67 posádok, na aké umiestenie si trúfate?
- Na tamojšom modernom okruhu je priepustnosť deväťdesiat automobilov, ale aj tak to bude veľmi natlačené. Dvadsaťštyrihodinové preteky sú jedna veľká lotéria. Štartujeme v nasilnejšej súťažnej kategórii A6, kde je desať vozidiel Porsche, štrnásť BMW, z ktorých budú niektoré šialene rýchle, to budú priami konkurenti. Osobne sa poznám s jazdcami jednej z rakúskych posádok Stuckom
a Questerom, ktorí už jazdili aj formulu jeden. Keď nám bude priať šťastie, mohli by sme sa umiestniť v prvej šestke-sedmičke absolútneho poradia.
Keď ste vlani v novembri odlietali
z Bahrajnu, poslali ste svoj súťažný automobil Porsche 996 GT3-RS 3600 ccm práve do Dubaja. Budete na ňom opäť štartovať?
- Máme k dispozícii celkom nové auto, ale totožné s tým vlaňajším, ktoré vyrobili v Európe. K dispozícii budú možno niektoré náhradné dielce z toho staršieho modelu.
Súťažný okruh v Dubaji už poznáte, vyhovuje vám?
- Patrí medzi moje najobľúbenejšie na rozdiel od Bahrajnu, ktorý nemám rád. Trochu nevýhodou bude, že pre časový posun väčšinou budeme jazdiť v noci.
Na spomínanom ázijskom turné mal váš spolujazdec Štefan Rosina problémy s pitným režimom, stalo sa, že bol dehydrovaný. Vyrovnáte sa s tamojším počasím?
- Očakávame teploty pod tridsať stupňov. Dám si pozor na všetky sprievodné javy
s tým súvisiace, všetko sa to bude odvíjať od kondície.
S akým podporným tímom počítate?
- Mechanici odleteli do Dubaja už v sobotu. Ja som sa za nimi vybral včera. Zo sedemnásťčlenného tímu, vrátane jazdcov, je trinásť mojich mechanikov plus Maďar Bárta, ktorý v prípade núdze môže nahradiť aj niektorého z pretekárov. Dnes ráno by sme sa mali všetci zísť na okruhu. Američania tam priletia priamo z Los Angeles.


 
Karol Pátek


   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Aj Wenger Henrymu pridá
<< predchádzajúci článok
Českú légiu rozšíril Sýkora