Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Z domova

23. novembra 2005

Repčík: Markíza bude iná



Repčík: Ľudia v Markíze majú obavy o budúcnosť.



Zdieľať
V Markíze vládne napätie. Po tom, čo sa americká CME stala jej 80-percentným majiteľom, abdikovali z riadiacich postov už traja ľudia. Licenčnej rade CME hneď oznámila, že prijme opatrenia na zlepšenie objektivity spravodajstva.
Či vstúpili Američania aj do rozhodovania v televízii, sme sa porozprávali s generálnym riaditeľom Markízy Vladimírom Repčíkom.
- K zmene došlo len prednedávnom, odpovedať na túto otázku je skoro. Predpokladám však, že vlastníckym zmenám sa prispôsobí aj správanie a rozhodovanie v televízii.
Sú Američania v budove Markízy už aj osobne?
- Samozrejme.
Ako vnímate zmeny v televízii po odchode Pavla Ruska?
- Ťažko povedať, či sa dá zmena majiteľov brať ako pozitívny alebo negatívny akt. My všetci, ktorí sme tu, sme v pozícii platených zamestnancov, takže týmito otázkami sa nezaoberáme.
Čo nové podľa vás tieto zmeny prinesú?
- TV Markíza bude určite vyzerať inak ako doteraz. Je však príliš skoro na to, aby sme sa k tomu vyjadrovali.
S čím CME vyjadrila nespokojnosť?
- Nebudem komentovať.
Po tom, čo v centre spravodajstva a publicistiky došlo k personálnym zmenám, prešlo riadenie spravodajstva do vašej kompetencie. Ako chcete riešiť túto situáciu?
- Situácia, ktorá je momentálne v spravodajstve, nie je štandardná. Bol som poverený akcionármi, aby som zodpovedal za všetky výstupy z redakcie spravodajstva. Našou spoločnou snahou je čo najskôr obsadiť pozíciu šéfredaktora.
Uvažujete už aj o konkrétnych osobách na miesto šéfredaktora a vedúceho vydania?
- Vedel by som si predstaviť tri konkrétne mená.
Ktoré?
- Viac k tomu nepoviem.
V médiách sa polemizuje o konkrétnych ľuďoch, ktorí by mali Markízu opustiť.
- Dopočul som sa to v komerčných rádiách a dočítal v novinách a časopisoch.
Takže vám neoznámili, že sa chystajú aj iné personálne zmeny?
- Je to citlivá otázka, iste chápete, že to zatiaľ nebudem komentovať.
Nechystá CME aj zmenu na poste generálneho riaditeľa?
- Táto otázka je určená CME.
Keby došlo k vášmu odvolaniu, čo plánujete robiť ďalej?
- Zatiaľ sa tým nezaoberám.
Zostali by ste naďalej v médiách?
- Zatiaľ som o tom nerozmýšľal.
Cítite po zmene vlastníckych vzťahov v televízii napätie medzi zamestnancami Markízy?
- Neviem, prečo sa vytvára mýtus napätia v televízii. K situácii, ktorá pred nedávnom vznikla, sa staviame profesionálne.
Dopočuli sme sa z vašich radov, že ľudia sú v napätí. Naozaj ste si to nevšimli?
- Je pochopiteľné, že ľudia v televízii sú v napätí a majú obavy a strach z toho, čo bude.
 

Úspešní vďaka konkurencii?


V. Repčík je presvedčený, že mnohé televízie u nás odkopírovali od Markízy úspešné relácie a ukradli aj zaučených ľudí. Televízia Markíza kultivovala celé slovenské televízne prostredie - tvrdí generálny riaditeľ. Televízia JOJ a STV sú vlastne úspešné iba vďaka Markíze. Napriek opakovaným upozorneniam a pokutám za porušenie objektivity od licenčnej rady Repčík nepripúšťa, že v spravodajstve Markízy dochádza k neobjektivite. Politika zo správ podľa neho nezmizla, len na politickej scéne sa nič zaujímavé nedeje. Ako povedal, ich televízia bude informovať len o tom, o čom si oni myslia, že je pre divákov zaujímavé. Je síce pravda, že aj po zmenách v spravodajstve si Televízne noviny zachovali vysokú sledovanosť, ale celková sledovanosť Markízy rapídne klesá.  

Exemplárna pokuta za porno


Exemplárnu päťmiliónovú pokutu dostala Markíza za odvysielanie pornografie v programe Sexi príbehy z mesta 21. septembra. Nedodržala tým zákonnú ochranu maloletých. Ďalšie pokuty, spolu za 1,75 milióna, má Markíza zaplatiť za to, že nedodržala ochranu ľudskej dôstojnosti a ľudskosti, ale i maloletých vo vydaní reality šou Big Brother 8. a 20. októbra. Objavila sa v nej nahota a nadávky, účastníci zosmiešňovali jedného zo súťažiacich pre malé rozmery jeho mužskej pýchy. Rada prerušila správne konanie o prevode v spoločnosti Markíza Slovakia na americkú CME, ktorá má získať 80-percentný podiel v televízii. Potrebuje ďalšie doklady. Televízia JOJ dostala dve pokuty spolu za 40-tisíc korún za to, že neoznačila program Invázia do Ameriky z 26. a 27. marca správnym piktogramom.

Denne 10 tisíc vozidiel na predaj + novinky, katalógy, testy a informácie zo sveta motorizmu.

http://autobazar.24hod.sk/  
Martina Ruttkayová


   Tlač    Pošli

   

Súvisiace články:


 Markíza zhasne na 10 minút (9. 11. 2005)
 Medzi nami: mladý Gogál s otcom sotva prehovorí (7. 11. 2005)
 Markízu ovládli Američania (2. 11. 2005)



nasledujúci článok >>
Európska centrála zatlačila na Palka
<< predchádzajúci článok
Politické zemetrasenie v Izraeli

Repčík: Markíza bude iná - diskusné fórum čitateľov

Fuj.23.11. 16:58:04
xxx?23.11. 21:37:05
včera ANO dnes SDKÚ24.11. 8:53:13
hej jano24.11. 11:37:20