Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Z domova

14. januára 2015

Vláda podľa P. Zajaca chystá v rýchlosti megakšeft v podobe nového PPP



Na snímke opozičný poslanec NR SR Pavol Zajac (KDH) počas mimoriadnej schôdze parlamentu 12. decembra 2014 v Bratislave. V pozadí zľava predseda parlamentu Peter Pellegrini (Smer-SD), podpredsedníčka NR SR Jana Laššáková (Smer-SD) a ...



Zdieľať
Na snímke opozičný poslanec NR SR Pavol Zajac (KDH) počas mimoriadnej schôdze parlamentu 12. decembra 2014 v Bratislave. V pozadí zľava predseda parlamentu Peter Pellegrini (Smer-SD), podpredsedníčka NR SR Jana Laššáková (Smer-SD) a podpredseda parlamentu Miroslav Číž (Smer-SD). Foto: TASR/Martin Baumann
Bratislava 14. januára (TASR) - Vláda podľa opozičného poslanca NR SR za KDH Pavla Zajaca v rýchlosti pripravuje ďalší megakšeft. Má ním podľa neho byť pripravovaný PPP projekt (projekt verejno-súkromného partnerstva) na obchvat Bratislavy.


Zajac takto vo svojom dnešnom stanovisku reagoval na ukončené medzirezortné pripomienkové konanie k návrhu tohto projektu, ktoré sa začalo 22. decembra minulého roka. PPP projektom sa má vybudovať diaľnica D4 z Jaroviec po Raču a časť rýchlostnej cesty R7 z Bratislavy po Holice.

Výstavba diaľnic formou PPP sa však podľa Zajaca musela po nástupe bývalého ministra dopravy Jána Figeľa (KDH) zrušiť, lebo bola predražená. Aj tento projekt má podľa kresťanského demokrata viaceré nedostatky, ktoré vyvolávajú podozrenia. "Je to napríklad chýbajúce finančné porovnanie nákladnosti rôznych modelov výstavby a prevádzky týchto ciest. V materiáli, ktorý pôjde do vlády, chýba vyčíslenie nákladov, ak by sa projekt financoval cez štátny rozpočet a následne porovnanie s PPP modelom," opísal Zajac.

Nadhodnotenú výšku úrokov či cenu na jeden kilometer diaľnice na úrovni viac ako 20 miliónov eur vyčíta návrhu aj jeho stranícky kolega Ján Hudacký. "Táto suma je veľmi vysoká, keďže spomínané úseky nepatria k tým najnáročnejším, ktoré sú na Slovensku," dodal. Poslancom zároveň v návrhu chýba riešenie časti D4 z Rače po Stupavu Juh s napojením na diaľnicu D2.

Podľa ministerstva dopravy je však forma verejno-súkromného partnerstva v súčasnosti vzhľadom na finančné možnosti štátu jediná reálna možnosť výstavby tejto diaľnice. "Projekt v tomto rozsahu formou PPP pripravoval aj Figeľ, o čom svedčia i viaceré materiály schválené vládou Ivety Radičovej," argumentoval hovorca rezortu dopravy Martin Kóňa. Ministerstvo preto podľa jeho slov zaráža nekompetentnosť Zajaca, ktorý o týchto faktoch musel vedieť, keďže za bývalej vlády sedel v Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS).




Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Z postu vedúcej služobného úradu rezortu školstva odvolala H.Crkoňovú
<< predchádzajúci článok
Al-Káida sa opäť prihlásila k útoku na Charlie Hebdo