Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Z domova

30. septembra 2013

Abonentnú zmluvu o servise a údržbe stíhačiek MiG-29 by mohli otvoriť



Abonentná zmluva 2 o údržbe a servise nadzvukových stíhačiek MiG-29 by sa mohla otvoriť. Vyplýva to z výsledku minulotýždňových rokovaní medzi zástupcami Ministerstva obrany SR a generálnym ...



Zdieľať
Bratislava 30. septembra (TASR) - Abonentná zmluva 2 o údržbe a servise nadzvukových stíhačiek MiG-29 by sa mohla otvoriť. Vyplýva to z výsledku minulotýždňových rokovaní medzi zástupcami Ministerstva obrany SR a generálnym riaditeľom RSK MiG.

Minister obrany Martin Glváč Foto: TASR/Martin Baumann

"Obe strany sa dohodli na vytvorení dvoch expertných tímov so zástupcami slovenskej aj ruskej strany, ktoré by mali pripraviť všetky podklady pre to, aby bolo možné otvoriť Abonentnú zmluvu 2," uviedla hovorkyňa rezortu obrany Martina Balleková. Ako dodala, cieľom je nastaviť podmienky zmluvy tak, aby bola štandardnou obchodnou zmluvou so sankciami v prípade neplnenia jej podmienok. "Hlavným cieľom vedenia rezortu obrany je zvýšiť bojaschopnosť a letuschopnosť stíhacích lietadiel MiG–29," doplnila Balleková.

Bývalé vedenie rezortu obrany podpísalo Abonentnú zmluvu 2, podľa ktorej mala ruská strana zabezpečiť dodanie náhradných dielov a opravu stíhačiek. To sa však podľa súčasného ministra obrany Martina Glváča nedialo a namiesto toho dalo bývalé vedenie rezortu súhlas na rozobratie strojov na náhradné diely, ktorými zabezpečovali potrebný počet bojaschopných lietadiel. "Migy sa nepoužívali, ale sa rozoberali na súčiastky a takto kanibalizovali ďalšie lietadlá," uviedol pred časom Glváč. Súčasné vedenie ministerstva obrany sa už 1,5 roka snaží rokovať s ruskou firmou s cieľom zabezpečiť čo najlepšie fungovanie lietadiel.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Mníchovská dohoda nemala zabrániť vojne, ale odkloniť Nemcov na východ
<< predchádzajúci článok
Apple zosadil firmu Coca-Cola z 1. miesta najcennejších značiek