19. novembra 2014
Ilustračné foto Foto: TASR/AP
Bratislava 19. novembra (TASR) – Ak vás v prostriedku MHD či čakárni u lekára vyrušuje niekto, kto dlho a hlasno komunikuje cez mobilný telefón, je dobré, ak ho na to priamo upozorníte.
Podľa psychológa sa tým zbavíte vlastného vnútorného napätia a takisto dáte takémuto človeku spätnú väzbu na niečo, čo si možno ani sám neuvedomuje.
"Často sa stáva, že sa človek v takýchto situáciách akosi pozabudne, preto si neuvedomí, že svojím hovorom môže vyrušovať druhých," uviedol psychológ Miloš Poštek. "
A možno to robí aj preto, že ho na to doteraz nikto neupozornil," dodal.
Upozornil, že v takýchto prípadoch záleží na situácii.
"Krátky telefonát, pri ktorom nezvyšujeme hlas, nie sme vulgárni alebo neprezradzujeme intímnosti zo svojho života nebude zrejme nikomu prekážať," skonštatoval Poštek. "
Rovnako budeme chápať aj to, ak sa telefonujúci snaží riešiť nejakú naozaj dôležitú až kritickú situáciu."
Ak ale v prípade telefonátu nejde o niečo, čo si nevyhnutne vyžaduje komunikáciu a okamžité riešenie a jeho dĺžka, intenzita či hlasitosť pôsobí druhým nepríjemne, je podľa psychológa na mieste upozornenie.
"Bez agresie či vulgárnosti slušne požiadať o to, aby telefonujúci stíšil hlas, či sa presunul do inej miestnosti," uviedol Poštek.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR