Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Počítače

30. októbra 2007

Ako má vyzerať moderné a efektívne fungujúce mesto



Proces zavádzania moderných informačno-komunikačných technológií do bežného fungovania miestnej samosprávy je jedným z kľúčových nástrojov na zefektívnenie a spriehľadnenie jej procesov a ...



Zdieľať

BRATISLAVA 30. októbra (WN/PR) - Proces zavádzania moderných informačno-komunikačných technológií do bežného fungovania miestnej samosprávy je jedným z kľúčových nástrojov na zefektívnenie a spriehľadnenie jej procesov a širšie zapojenie občanov do diania mesta. Jeho cieľom má byť moderné a efektívne fungujúce mesto – a aj vďaka financovaniu z fondov EÚ je tento cieľ priamo na dosah.

„Informatizácia nesmie byť iba fragmentované, bezhlavé zavádzanie informačno-komunikačných technológií – miestne samosprávy musia klásť osobitný dôraz na generovanie zmysluplných a perspektívnych projektov.“ povedal Miloš Ronec, riaditeľ Divízie marketing spoločnosti DATALAN, a. s.. „Preto naša spoločnosť pripravila koncepciu, ktorá komplexne rieši všetky aspekty fungovania miestnej samosprávy ako digitálneho mesta.“ Niektoré aktivity v rámci tejto koncepcie je dokonca možné chápať ako investície, ktoré do budúcna budú šetriť náklady na chod samosprávy."

Koncepcia fungovania miestnej samosprávy ako digitálneho mesta od spoločnosti DATALAN je založená na týchto základných pilieroch:

1. Efektívne fungovanie mestského úradu (MsÚ) ako digitálneho úradu. Hlavnou úlohou je vytvorenie vnútorného portálu pre MsÚ a zriadenie elektronickej podateľne.

2. Poskytovanie on-line verejných služieb. Cieľom tohto piliera je maximalizácia využitia informačno-komunikačných technológií (IKT) pri vybavovaní žiadostí občanov a to aj bez zaručeného elektronického podpisu. Medzi on-line verejné služby patrí napríklad systém elektronického verejného obstarávania, elektronický systém platenia poplatkov a daní ale aj integrované obslužné miesta.

3. E-demokracia, teda využívanie IKT pri fungovaní samosprávy z pohľadu voliča resp. z pohľadu vzťahu volič - volený zástupca (poslanec). Sem patrí napríklad elektronické spravodajstvo z rokovaní, blog, diskusné fórum alebo elektronické petície a prieskumy.

4. Efektívna zastupiteľská demokracia na miestnej úrovni. Táto časť projektu rieši problémy súvisiace so zasadaním mestského zastupiteľstva. Ide najmä o riešenie systému pre podporu procesov súvisiacich s rokovaním zastupiteľstva, komunikácia MsÚ s komisiami, poslancami a ostatnými subjektmi, automatickú evidenciu úloh vyplývajúcich z uznesení prijatých mestským zastupiteľstvom a digitalizácia záznamov z rokovaní mestského zastupiteľstva.

5. Moderná základná škola, elektronická knižnica a elektronické vzdelávanie. Cieľom je premeniť tradičné školstvo na moderné a výrazne zvýšiť využívanie IKT v mestskom školstve a v knižničných službách.

Ako môže mestský úrad fungovať digitálne?
Základným predpokladom je maximálne využívanie informačných technológií pri spracovaní dokumentov a pri komunikácii vnútri MsÚ. Toto sa najlepšie dá dosiahnuť vytvorením interného portálu pre zamestnancov MsÚ a organizácií v zriaďovateľskej pôsobnosti mesta. Obsahoval by interné dáta, potrebnú legislatívu, zmluvy, vnútornú poštu, zdieľaný kalendár a podobne. Činnosť úradu musí prebiehať v maximálne možnej miere elektronicky, počnúc vnútornou poštou a končiac manažmentom dokumentov, založenom na toku dokumentu cez jednotlivé zložky MsÚ a inteligentnom pridávaní pripomienok a zmien. V súvislosti s digitalizáciou mestského úradu treba okrem vytvorenia interného portálu zriadiť elektronickú podateľňu, sieťovo prepojiť MsÚ a organizácie v zriaďovateľskej pôsobnosti mesta, zaviesť interný elektronický podpis a využívanie zaručeného elektronického podpisu. Rozšírením portálu mesta o ďalšie funkcionality možno realizovať ďalšie piliere Digitálneho mesta.

Profil spoločnosti DATALAN, a. s.:
„S DATALANOM k stabilným IT riešeniam“

DATALAN je popredným slovenským poskytovateľom komplexných IT služieb v nasledujúcich oblastiach:
Softvérové riešenia,
softvérový vývoj,
info-komunikačné riešenia.
DATALAN bol založený v roku 1990 ako spoločnosť s ručením obmedzeným a v roku 2001 sa transformoval na akciovú spoločnosť. 1. 4. 2007 spoločnosť DATALAN fúzovala so spoločnosťou Ability Development SK. Po fúzii je základné imanie spoločnosti 11,7 miliónov Sk. Obrat DATALANu sa v uplynulých rokoch štandardne blížil k jednej miliarde Sk.
Spoločnosť, spolu s pobočkami v Banskej Bystrici, Košiciach, Žiline a Poprade v súčasnej dobe zamestnáva takmer 250 pracovníkov.
DATALAN je držiteľom certifikátu systému manažérstva kvality podľa európskej normy ISO 9001:2000 a systému environmentálneho manažérstva EN ISO 14001:2004. Jeho klientmi sú spoločnosti z oblasti telekomunikácií, priemyslu, finančné inštitúcie a organizácie verejného sektora.

Kontakt:
Ing. Miloš Ronec
riaditeľ Divízie marketing
DATALAN, a. s.
Tel.: 02/50257750
Fax: 02/50257400
Mobil: 0907-712355
E-mail: milos_ronec@datalan.sk
www.datalan.sk
www.swriesenia.sk


   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Uruguaj dal prvú oficiálnu ponuku na stodolárové laptopy
<< predchádzajúci článok
Móda v štýle Art to Wear – Umenie na každodenné nosenie