Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Z domova

31. januára 2017

Ani polovica štatutárov nie je pripravená na e-komunikáciu so štátom



Na elektronickú komunikáciu so štátom je stále pripravená menej ako polovica (46,9 percenta) štatutárov právnických osôb. Vyše 71.000 osôb stále nemá elektronický ...



Zdieľať
Ilustračné foto. Foto: TASR/AP
Bratislava 31. januára (TASR) - Na elektronickú komunikáciu so štátom je stále pripravená menej ako polovica (46,9 percenta) štatutárov právnických osôb. Vyše 71.000 osôb stále nemá elektronický doklad (35 percent), ďalších 18,3 percenta ho má, no nie je aktivovaný. Tvrdí to ministerstvo vnútra s tým, že je znepokojené.


Rezort vyzýva ostatných, aby si čo najskôr vybavili elektronické občianske preukazy. Štátne inštitúcie budú totiž komunikovať so štatutármi právnických osôb zapísaných v obchodnom registri od prvého júla cez elektronické schránky, na čo je potrebné mať aktivovaný občiansky preukaz s čipom.

"Treba na to bez odkladu myslieť, inak sa štatutári začiatkom leta nevyhnú na oddeleniach dokladov náporom a dlhým čakacím lehotám," uvádza ministerstvo vnútra. Výzvu nemožno podľa rezortu brať na ľahkú váhu. "Nedá sa zaručiť, že žiadosť každého štatutára zaregistrujeme počas primeranej lehoty čakania na oddelení dokladov. Prvý júl je z časového pohľadu relatívny, na oddeleniach dokladov štartuje sezóna cestovných dokladov, čo sa v praxi vždy premietne do dlhších čakacích lehôt," upozorňuje ministerstvo.

Aktiváciu občianskeho preukazu si možno vybaviť na ktoromkoľvek oddelení dokladov. V pondelok, utorok a vo štvrtok sú otvorené od 8.00 h do 15.00 h, v stredu do 17.00 h, v piatok do 14.00 h. Pri prevzatí dokladu si treba nechať bezplatne vydať aj certifikáty potrebné k vytvoreniu zaručeného elektronického podpisu, ktorý možno využiť najmä pri množstve e-služieb poskytovaných štátom. Každý, kto požiada o elektronický podpis, dostane bezplatne čítačku. "Vyhotovený doklad doručíme na ktorékoľvek pracovisko v rámci Slovenska," uvádza ministerstvo.

Do elektronickej schránky sa možno prihlásiť cez portál www.slovensko.sk. Má slúžiť na doručovanie úradných dokumentov a správ z jednotlivých úradov. Nová forma komunikácie medzi orgánmi verejnej moci a podnikateľmi bola zakotvená v zákone pred tromi rokmi.

Pôvodný termín aktivácie elektronickej schránky bol stanovený do konca júla 2016. Tento termín bol predĺžený do konca roka 2016 a neskôr do polovice roka 2017. Termín by sa už v budúcnosti nemal predlžovať.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
CSICSAI:Štát musí podporiť efektívnu výrobu potravín, tak znížime ceny
<< predchádzajúci článok
MAZÁK: Opätovne sa pokúsim o kandidatúru na sudcu Všeobecného súdu EÚ