Široká slovenská verejnosť má opäť možnosť vyjadriť svoj názor vo voľbách. Tentokrát však nie tých politických, ale hudobných, ktoré sú už niekoľko rokov nazývané ako anketa Slávik a podľa hlavného sloganu vraj ne"s"klamú.
Mediálna kampaň ankety spojená s uverejnením hlasovacích kupónov o najpopulárnejšieho interpreta štartuje 10. októbra a potrvá do 10. novembra. V uvedenom období budú hlasovacie kupóny uverejnené v denníku Nový Čas, týždenníkoch Markíza, Život, Eurotelevízia, Slovenka a v mesačníku IN. Tohtoročnou novinkou je internetové hlasovanie na webstránke www.forza.sk. Aj v tomto ročníku však bude prebiehať SMS hlasovanie, ktoré jednak výrazne zvyšuje počet hlasov a jednak oslovuje ďalšiu skupinu respondentov, čím sa zvyšuje reprezentatívnosť výsledkov ankety.
Sošku Slávika 2006 získajú interpreti v troch hlavných kategóriách: spevák, speváčka a skupina. Okrem toho budú dekorovaní aj Skokan roka, Objav roka a Rádioslávik pre najvysielanejšieho domáceho interpreta. Svoje minuloročné prvenstvo v hlavných kategóriách budú obhajovať Miro Žbirka, Zuzana Smatanová a Elán. Súčasťou ankety je aj hlasovanie o "Slameného slávika", ktorý je definovaný ako najväčšie sklamanie roka v absolútnom počte hlasov. Aj v tomto ročníku vyhlásil denník Nový Čas anketu o Hit roka 2006 a zároveň budú jeho čitatelia hlasovať aj o "Metle roka", ktorú pridelia najhoršie oblečenej domácej hviezde. Hlasovanie prebieha on-line na webovej stránke www.bleskovky.sk. Rátanie hlasov z kupónov a ich následné zrátanie s SMS hlasmi realizuje špecializovaná počítačová firma pod dohľadom notára. V záujme udržania napätia a autentických reakcií budú ale výsledky v hlavných kategóriách aj v tomto roku zverejnené až počas slávnostného galaprogramu, ktorý sa uskutoční na novom mieste, v bratislavskom Národnom tenisovom centre a v priamom prenose TV Markíza v sobotu 2. decembra o 20.00 h. Vtedy sa verejnosť dozvie aj mená oboch výhercov finančnej prémie vo výške 150 000,- Sk, ktorí budú vyžrebovaní jednak spomedzi kupónov a jednak spomedzi sms hlasov.