Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

02. októbra 2006

BKIS zaznamenalo v lete enormný počet návštevníkov



Bratislavské kultúrne a informačné stredisko (BKIS) je s počtom domácich a zahraničných návštevníkov, ktorí počas tohtoročnej letnej sezóny navštívili jednu z jeho štyroch pobočiek, ...



Zdieľať

BRATISLAVA 2. októbra (WEBNOVINY) - Bratislavské kultúrne a informačné stredisko (BKIS) je s počtom domácich a zahraničných návštevníkov, ktorí počas tohtoročnej letnej sezóny navštívili jednu z jeho štyroch pobočiek, spokojné. Ako pre agentúru SITA uviedla námestníčka riaditeľa BKIS Alexandra Bučková, návštevnosť pobočiek bola v niektorých júlových a augustových dňoch enormná, silné boli aj prvé septembrové týždne. Podľa námestníčky zaznamenalo Turistické informačné stredisko na Klobučníckej ulici denne niekedy aj 1 500 návštevníkov, v osobnom prístave využilo služby okolo 500 návštevníkov, pobočky na letisku a na Hlavnej stanici navštívilo viac ako 400 turistov denne. "Teší nás, že záujem o Bratislavu neustále rastie, najmä zo strany nemecky hovoriacich krajín. Sme zároveň spokojní, že sme skvalitnili služby nielen predĺžením otváracích hodín do 23:00, ale aj možnosťou čerpania informácií z nových databáz, ponukou dotykových infopointov a rozšírenou ponukou turistických produktov," povedala Bučková.

Ako ďalej uviedla, počas dovolenkových mesiacov využívali služby pobočiek BKIS vo väčšej miere zahraniční návštevníci, v popoludňajších hodinách cez víkendy však prevažovali obyvatelia mesta a návštevníci zo Slovenska. V pobočke na Klobučníckej ulici mali turisti najväčší záujem o historické pamiatky, dopravu, ubytovanie, voľný čas a kultúru, v prístave bol dopyt najmä po pamiatkach a voľnočasových aktivitách, na letisku a hlavnej stanici sa turisti pýtali na dopravu, možnosti ubytovania a na adresy inštitúcií. "Klienti boli s našimi službami spokojní, taktiež privítali predĺženie otváracích hodín, tento krok sa stretol len s pozitívnymi ohlasmi. Turisti nemali ani problém dohovoriť sa s našimi pracovníkmi v jednotlivých pobočkách," skonštatovala Bučková. Podľa nej ovládajú informátori minimálne dva svetové jazyky, spolu ich pracovníci ovládajú sedem. Ide konkrétne o angličtinu, nemčinu, taliančinu, francúzštinu, španielčinu, ruštinu a maďarčinu. Námestníčka zároveň poprela informácie, že by sa návštevníci sťažovali na nedostatok parkovacích miest alebo na neprimeraný prepočet pri platení v eurách. Turisti sa podľa Bučkovej sťažovali na neprimerané ceny za taxislužby, ako aj na systém pokutovania za parkovanie na nepovolených miestach, kde parkovali aj napriek zlepšeniu systému značenia možností parkovania v rámci mesta. "Bolo to predovšetkým z dôvodu, že informácia, ktorú si našli za stieračmi vozidla, bola v slovenskom jazyku. V októbri preto plánujeme stretnutie s predstaviteľmi mestskej polície, ktorá rieši parkovanie na nepovolených miestach, na ktorom im chceme ponúknuť pomoc pri preklade informácií a upozorniť ich na postrehy návštevníkov," povedala Bučková. Zároveň dodala, že informačná mapa pre vodičov autobusov, ktorú vydalo oddelenie cestovného ruchu bratislavského magistrátu, sa stretla s pozitívnym ohlasom.

Bratislavské kultúrne a informačné stredisko zaznamenalo zároveň aj značný záujem o Bratislava City Card, do dnešného dňa si ju kúpilo viac ako 1 000 návštevníkov. Karty v súčasnosti vystavujú všetky štyri pobočky BKIS, v najbližších dňoch sa predaj rozšíri aj na recepcie hotelov, záujem o predaj prejavili aj prevádzkovatelia internetových portálov týkajúcich sa cestovného ruchu. V októbri a novembri plánuje BKIS zdvojnásobiť počet zliav na karte, v súčasnosti môžu držitelia karty využívať dve bezplatné služby a 44 percentuálnych zliav, napríklad v mestskej doprave či pri návšteve múzeí.

SITA


   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
V bratislavskej Petržalke by mali byť sedemposchodové budovy
<< predchádzajúci článok
Základné imanie ŽSR by sa malo zvýšiť o 2,38 mld. Sk