Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

24. mája 2013

Bratislava vysoko dominuje vo výbere daní na Slovensku



Najväčšou mierou na hrubom výnose daní sa vlani podieľal bratislavský daňový úrad a Daňový úrad pre vybrané daňové subjekty, na ktoré spolu pripadol 74,2-percentný podiel na celoslovenskom hrubom ...



Zdieľať
danovy urad BRATISLAVA 24. mája (WEBNOVINY) - Najväčšou mierou na hrubom výnose daní sa vlani podieľal bratislavský daňový úrad a Daňový úrad pre vybrané daňové subjekty, na ktoré spolu pripadol 74,2-percentný podiel na celoslovenskom hrubom výnose daňových príjmov.


Podľa Finančného riaditeľstva SR sa pod tento stav podpísala vysoká koncentrácia firiem v regióne. "Koncentrácia veľkých firiem v pôsobnosti týchto daňových úradov spôsobuje nerovnomerný stav oproti ostatným regiónom,“ uvádzajú daniari vo výročnej správe za minulý rok.

Celkový výber daní daňovou správou vlani predstavoval 11,952 mld. eur a vratky nadmerných odpočtov na dani z pridanej hodnoty (DPH) 6,416 mld. eur. Hrubý výnos daní, ako rozdiel spomínaných ukazovateľov, tak dosiahol 5,536 mld. eur.

Druhý najvyšší podiel na celkových hrubých výnosoch daní zaznamenal v roku 2012 trenčiansky daňový úrad, a to na úrovni 8,4 %, pričom banskobystrický daňový úrad vykázal 6,94-percentný podiel na hrubom výnose daní.

V medziročnom porovnaní poklesol celkový výber daní daňovou správou o 1,2 % na spomínaných takmer 12 mld. eur. O 5,4 % na 5,536 mld. eur poklesol v porovnaní s rokom 2011 aj hrubý výnos daní. Ten podľa finančného riaditeľstva predstavuje výnos daní, ktorý nie je znížený o prevody do obcí a VÚC na dani z príjmov fyzických osôb.
Rovnako nie je znížený o poukázané prostriedky na verejnoprospešný účel. Do hrubého výnosu je započítaný aj výnos výberu dane z motorových vozidiel, ktorý nie je príjmom štátneho rozpočtu.

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Glváč neinformoval výbor o tunelovaní, stopli to Smeráci
<< predchádzajúci článok
IBM: Kľúčom k úspechu je poznanie zákazníkov