|  | 
| Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
|  | ||||||
|  Piatok  31.10.2025 | Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky | 
|  | ||||||
|  Meniny má Aurélia | Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino | 
|  Úvodná strana |  Včera  Archív správ  Nastavenia |  |  Kontakt |  Inzercia | 
|  | 
23. augusta 2012
Bratislavskú hromadnú dopravu možno posilní propeler
História vodnej prepravy História bratislavského propeleru siaha do 19. storočia. Podnikateľ Heinrich Hörnes začal v roku 1891 prevádzkovať tri lode, ktoré kyvadlovým spôsobom premávali medzi dunajskými brehmi. ...
Zdieľať
 História vodnej prepravy
 História vodnej prepravy História bratislavského propeleru siaha do 19. storočia. Podnikateľ Heinrich Hörnes začal v roku 1891 prevádzkovať tri lode, ktoré kyvadlovým spôsobom premávali medzi dunajskými brehmi.
Ľudia lode využívali hlavne na cestu za kaviarňami a kúpalisko na petržalskom nábreží, neskôr sa rodiny plavili propelerom do lunaparku.
Posledný propeler uviedli do prevádzky v roku 1978 pod menom Kamzík. V lodi je teraz galéria obrazov maliara Adolfa Bencu.
Umelcove obrazy zdobia interiér i exteriér lode, výtvarník ho zvonku pomaľoval žltou a červenou farbou. Na obrazoch v galérii sú aj Bratislavský hrad či Katedrála sv. Martina.
BRATISLAVA 23.augusta – Legendárny propeler by mohol opäť premávať po bratislavskom Dunaji.
Cieľom Starého Mesta v spolupráci s bratislavským magistrátom a partnerom projektu spoločnosťou Nautivia je vybudovať rýchle a moderné lodné spojenie medzi centrom mesta a Petržalkou.
Uviedla to na predstavení projektu obnovy propelera starostka bratislavského Starého Mesta Táňa Rosová.
Podľa Mariána Miškanina z kancelárie primátora Bratislavy spojením oboch brehov Dunaja lodnou dopravou by sa v Bratislave zaviedol druh dopravy, ktorý tu chýba.
Ako dodal, obnovenie propelera je jedným z hlavných bodov v programe mesta.
Propeler by mal byť nielen súčasťou mestskej hromadnej dopravy, ale slúžiť bude aj ako turistická atrakcia.
Spájať by mal centrum mesta so Sadom Janka Kráľa v Petržalke, počíta sa aj so zapojením Riverparku a Eurovey.
„Navrhované spojenie je najkratšie rýchle a pravidelné dopravné spojenie medzi historickým centrom na ľavom brehu s oddychovou zónou na pravom brehu Dunaja a medzi najvýznamnejšími kultúrnymi, spoločenskými, obchodnými a obytnými centrami na Dunajskom nábreží,“ uviedol to Ľubomír Feješ zo spoločnosti Nautivia.
Brehy Dunaja by mala spájať loď typu katamarán s kapacitou 60 cestujúcich. Loď bude premávať celoročne, s výnimkou zastavenia lodnej dopravy v prípade povodní alebo silného ľadochodu.
V projekte sa počíta s vybudovaním štyroch prístavísk pre výstup a nástup cestujúcich - Sad Janka Kráľa, mestské centrum, Eurovea a Riverpark.
Loď by mala premávať od 7:00 do 20:00, v letných mesiacoch do 22:00. Základný modul počíta so 45 minútovými intervalmi prepravy z jednotlivých prístavísk.
Čas plavby medzi jednotlivými prístavmi je päť minút, na nástup a výstup budú mať cestujúci dve až tri minúty. Cestujúci by si mali vyberať z dvoch druhov lístkov, buď na jeden úsek, alebo na celú trasu. O prijateľnej výške lodného lístka sa zatiaľ rokuje.


 Regióny
 Regióny


 Mobilná verzia
 Mobilná verzia 
 