24hod.sk    Tlačové správy

Cestujúci sa z Bratislavy do Banskej Bystrice dostanú opäť bez prestupu. Výluka Šurany – Levice končí už o pár dní



Frekventovaná vlaková trasa z Bratislavy do Banskej Bystrice bude opäť v plnej prevádzke Od 19. 10. 2022 budú vlaky z Bratislavy do Banskej Bystrice a ...



Zdieľať
manazer infrastruktury zeleznice slovenskej republiky zsr ukonci vyluku na useku suranylevice v planovanom termine 676x423 14.10.2022 (Webnoviny.sk) -
Cestujúci sa budú môcť opäť pohodlne a bez prestupov odviesť priamo z Bratislavy do Banskej Bystrice a opačne. Dňa 18. 10. 2022 totiž manažér infraštruktúry, Železnice Slovenskej republiky (ŽSR), ukončí výluku na úseku Šurany – Levice, a to v plánovanom termíne. O deň neskôr tak začnú vlaky na trase Bratislava – Banská Bystrica a späť premávať podľa grafikonu ako pred výlukou. Naši zákazníci teda budú na tejto trase opäť cestovať bez náhradnej autobusovej dopravy a odklonu cez Štúrovo.

Najdôležitejšie informácie o trati Bratislava – Banská Bystrica a späť po ukončení výluky:

Od 19. 10. 2022 sa ruší výlukový grafikon s náhradnou autobusovou dopravou aj na regionálnej trati Nové Zámky – Levice a späť.

Najdôležitejšie informácie o regionálnej trati Nové Zámky – Levice a späť po ukončení výluky:

Nepretržitá výluka na trati Šurany – Levice trvá od 1. 6. 2022 a je súčasťou veľkej opravy traťových koľají na úseku Bratislava – Banská Bystrica. V rámci nej sú opravované úseky Beša – Horný Pial a Úľany nad Žitavou – Hul.

"Realizáciou stavby sa odstránili poruchy na infraštruktúre, ktoré vznikali z dôvodu nestability svahu. Opravilo sa 4 106,87 m koľajového zvršku a celkovo sa vymenilo takmer 800 m kompletne zosunutých úsekov, ktoré v niektorých miestach dosahovali výšku až 10 metrov. Železničná trať Hul – Úľany nad Žitavou v dotknutom území preklenuje pôvodné nivy vodných tokov Žitava, Liska a Chrenovka, ktoré tu meandrovali a preplietali sa. Po ich regulácii v roku 1959 a premiestnení do umelých kanálov trať križuje vodný tok zregulovanej Žitavy oceľovým priehradovým mostom. Pôvodný most bol prestavaný na most s priebežným štrkovým lôžkom, nové podvalové podložie a nadvýšenie násypu v upravovaných úsekoch nevyhovuje súčasným podmienkam a dochádza k jeho deformácii. Rekonštrukciou sme odstránili neslávne POTR-e (prechodné obmedzenie traťovej rýchlosti) a na celom úseku povolíme rýchlosť 70 km/h ," uviedla pre ZSSK hovorkyňa ŽSR Ria Feik Achbergerová.

Donedávna sa na onedlho zrekonštruovanom úseku trate, ktorý má 7,8 km (úsek Úľany nad Žitavou – Hul, úsek Beša – Horný Pial), jazdilo dlhodobo obmedzenou traťovou rýchlosťou, maximálne do 50 km/h. Táto rýchlosť bude po niekoľko mesačnom skúšobnom období na celom úseku zvýšená na 70 km/h.

Podľa ŽSR bude na priecestiach aj po spustení prevádzky umiestnené dopravné značenie odkazujúce na zvýšenú pozornosť pri prechode cez železničné priecestia. Toto značenie je umiestnené z dôvodu zhrdzaveného povrchu koľají spôsobeného obmedzenou prevádzkou, ktoré po niekoľkodňovej prevádzke nadobudnú pôvodný stav. Následne bude dopravné značenie odstránené.

Do konca roka 2023 ŽSR ešte na trase Bratislava – Banská Bystrica bude rekonštruovať a modernizovať železničnú infraštruktúru: Dvory nad Žitavou, Trnovec – Tvrdošovce a Palárikovo – Nové Zámky. O ďalších detailoch sa, prosím, informujte u hovorkyne ŽSR - hovorca@zsr.sk.

Informačný servis


Zdroj: Webnoviny.sk - Cestujúci sa z Bratislavy do Banskej Bystrice dostanú opäť bez prestupu. Výluka Šurany – Levice končí už o pár dní © SITA Všetky práva vyhradené.

   Tlač    Pošli

Prečítajte si tiež


https://www.24hod.sk/cestujuci-sa-z-bratislavy-do-banskej-bystrice-dostanu-opat-bez-prestupu-vyluka-surany-levice-konci-uz-o-par-dni-cl778645.html