Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Auto moto

07. marca 2007

Citroën sa chce stať významným hráčom na ruskom trhu



Automobilka Citroën, jedna z dvoch značiek francúzskeho koncernu PSA Peugeot Citroën, sa chce stať významným hráčom na ruskom trhu. Uviedol to Gilles Michel, nový manažér zodpovedný za značku ...



Zdieľať

ŽENEVA 7. marca (WEBNOVINY) - Automobilka Citroën, jedna z dvoch značiek francúzskeho koncernu PSA Peugeot Citroën, sa chce stať významným hráčom na ruskom trhu. Uviedol to Gilles Michel, nový manažér zodpovedný za značku Citroën. Poukázal pritom na štúdiu o možnosti výstavby automobilového závodu v Rusku, ktorú PSA vypracovala. Ruská automobilka Avtovaz, ktorá už spolupracuje s americkou spoločnosťou General Motors, označila PSA a jej francúzskeho rivala spoločnosť Renault za možných partnerov. PSA zvažuje, či zriadi závod v Rusku sama alebo s partnermi.

V minulom roku predal Citroën v Rusku 12 tis. kusov automobilov. Odhaduje sa, že na ruskom trhu sa predá približne 1,7 mil. áut ročne, z toho 700 tis. je z dovozu. Michel, ktorý do funkcie nastúpil vo februári tohto roku, chce podporovať plány nového generálneho riaditeľa spoločnosti Christiana Streiffa na zvýšenie kvality a zredukovanie fixných nákladov. Michel takisto potvrdil predpovede predaja na tento rok, a to v rozpätí od 1,45 mil. do 1,5 mil. vozidiel značky Citroën. V minulom roku spoločnosť predala 1,406 mil. áut tejto značky.

PSA Peugeot Citroën vyrába autá aj na Slovensku, vo svojom závode pri Trnave. Vlani opustilo továreň približne 51 tis. vozidiel. Pri plnej kapacite v roku 2008 vyprodukuje závod 300 tis. áut ročne. Výroba úplne nového koncernového typu vozidla sa v Trnave začne najneskôr do roku 2010.

SITA, Reuters,AP


   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Polonahý "Ľadový muž" zaútočí na Everest
<< predchádzajúci článok
Ceny pohonných hmôt okrem LPG v SR k 1. marcu mierne vzrástli