Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Z domova

26. januára 2009

Čo treba vedieť o kolkoch



Slovenská pošta v posledných dňoch zaznamenala vysoký záujem o odpredaj korunových kolkových známok. Tieto kolky je od 17. januára 2009 možné podať na odkúp na každej pošte a po 31. marci to bude ...



Zdieľať
BRATISLAVA 26. januára (WN/PR) - Slovenská pošta v posledných dňoch zaznamenala vysoký záujem o odpredaj korunových kolkových známok. Tieto kolky je od 17. januára 2009 možné podať na odkúp na každej pošte a po 31. marci to bude možné len na vybraných poštách.


Pošty kolky odkupujú bez manipulačného poplatku za celú nominálnu hodnotu prepočítanú na euro, a to konverzným kurzom na dve desatinné miesta. Zákazník tak nestratí ani cent. Mal by však vedieť, že odpredaj kolkov má svoje podmienky:

1. Staré kolky už nepredáte
Podľa zákona (264/2008 Z. z.) pošty môžu odkúpiť len tie korunové kolkové známky, ktorých platnosť skončila 16. januára 2009, teda po ukončení duálneho obehu. Tieto dnes už neplatné kolky, vydané podľa vyhlášky Ministerstva financií SR z roku 2007, musia byť pravé a nepoškodené. Staršie kolkové známky pošta podľa zákona už odkúpiť nemôže.

2. Pri predaji kolkov treba vyplniť žiadosťJednoduchá žiadosť o odpredaj kolku je k dispozícii na každej poštovej pobočke a na stránke www.posta.sk, pričom je potrebné, aby ju zákazník vyplnil tri krát.

3. Peniaze klient nedostane hneď
Keďže pošta nemôže odkupovať falošné kolky, personál postúpi kolky určené na odpredaj do procesu overenia pravosti. Peniaze tak zákazníkovi vyplatí na účet alebo v hotovosti až po potvrdení pravosti kolku. Pravosť kolku sa overuje na centrálnom pracovisku v Bratislave.

Eurové kolky v ôsmich nomináloch
Pošty majú k dispozícii kolkové známky v nominálnych hodnotách 0,50€, 1€, 3€ , 5€, 10€, 20€, 50€ a 100€. Najbližšiu dodávku kolkov Slovenská pošta očakáva začiatkom februára.

Slovenská pošta nie je zodpovedná za rozhodnutie správnych orgánov predávať, alebo nepredávať kolkové známky priamo vo svojich priestoroch. Pošty zákazníkom vyšli maximálne v ústrety a nad rámec svojich povinností na pobočkách ľuďom sprístupnili sadzobníky najčastejších správnych úkonov. Zákazník tak ľahko zistí, aký kolok na čo potrebuje.

Pre viac informácií kontaktujte odbor komunikácie:
Juraj Danielis
Vedúci oddelenia externej a internej komunikácie
Tel.: +421 2 260 101 580
danielis.juraj@slposta.sk

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Philips prepustí v tomto roku šesťtisíc zamestnancov
<< predchádzajúci článok
Novela školského zákona je podľa Čaploviča v rozpore so zákonom o geodézii