Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Zo zahraničia

21. septembra 2010

ČR: Žiaci ZŠ neveria v Senát ani snemovňu



Väčšina českých žiakov ôsmich tried základnej školy a študentov na rovnakých stupňoch viacročných gymnázií podporuje demokratické hodnoty a nemá dôveru v ...



Zdieľať
ziaci Ilustračné foto SITA PRAHA 21. septembra (WEBNOVINY/MEDIAFAX) - Väčšina českých žiakov ôsmich tried základnej školy a študentov na rovnakých stupňoch viacročných gymnázií podporuje demokratické hodnoty a nemá dôveru v inštitúcie, akými sú Poslanecká snemovňa a Senát. Vyplýva to z medzinárodného prieskumu, ktorý v utorok zverejnilo české ministerstvo školstva. Parlamentu verí iba približne 38 percent žiakov a ešte horšie skončila dôvera detí v politické strany. Tú má v politické subjekty podľa národného koordinátora prieskumu Petra Soukupa iba 28 percent opýtaných žiakov. Z výsledkov tiež vyplynulo, že českí žiaci sú vyznávačmi zásady rovnosti mužov a žien a nemajú problémy s menšinami.


Českí žiaci preukázali nadpriemerné vedomosti o Európskom spoločenstve a o mene euro. Napriek tomu sa však necítia byť príliš Európanmi. Ich európska identita je menšia v porovnaní s rovesníkmi z iných krajín EÚ. Mladí Česi na prahu dospelosti dokonca ani príliš nepodporujú ďalšie rozširovanie spoločenstva či eurozóny.

Prieskum s názvom Civic and Citizenship Education Study (ICCS) sa realizoval minulý rok a zúčastnilo sa na ňom celkovo 38 krajín z celého sveta. ICCS sa pravidelne koná od roku 1971, v Česku sa do posledného ročníka zapojilo 144 škôl a 4600 detí. Zameriaval sa aj na výchovu žiakov k občianstvu a okrem občianskych znalostí a postojov sa snažil zistiť znalosti detí v oblasti problematiky Európskej únie a ich postoj k európskemu spoločenstvu. Okrem iného sa zisťovala aj ochota detí zúčastniť sa v budúcnosti na voľbách.

SITA

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Odborári nevylučujú pre dane protestné akcie
<< predchádzajúci článok
Francúzsko zruší daňové výnimky pre nižší deficit