24hod.sk    Gala

29. januára 2011

Denverská kritika vyhlásila za najlepší film Sociálnu sieť

Spoločnosť filmových kritikov a kritičiek z Denveru (Denver Film Critics Society, ...

fincher Spoločnosť filmových kritikov a kritičiek z Denveru vyhlásila za najlepšieho režiséra Davida Finchera.Foto: SITA, APBRATISLAVA 29. januára (WEBNOVINY) - Spoločnosť filmových kritikov a kritičiek z Denveru (Denver Film Critics Society, DFCS) vyhlásila za najlepší film roka 2010 životopisnú snímku Sociálna sieť. Dráma o začiatkoch globálnej sociálnej siete Facebook a súdnych sporoch, ktorým čelil jej zakladateľ Mark Zuckerberg, získala aj ďalšie dve ceny. Za najlepšieho režiséra totiž vyhlásili Davida Finchera a za adaptovaný scenár ocenili Aarona Sorkina, ktorý pre film spracoval román The Accidental Billionaires (2009) Bena Mezricha. O najlepší pôvodný scenár sa podľa nich postaral Christopher Nolan (Počiatok).

Najlepší mužský herecký výkon uplynulého roka podľa denverských kritikov a kritičiek predviedol Colin Firth, ktorý stvárnil kráľa Juraja VI. v britskej historickej dráme Kráľova reč. V rovnakej ženskej kategórii zvíťazila Natalie Portman ako balerína prepadajúca šialenstvu v psychologickom trileri Čierna labuť. Herecké výkony vo vedľajších úlohách športovej drámy Fighter z prostredia boxu vyniesli ocenenia Melisse Leo a Christianovi Baleovi. Za najlepšiu cudzojazyčnú snímku vyhlásili juhokórejskú drámu Matka, najlepším animovaným filmom sa stal Toy Story 3: Príbeh hračiek a najlepším dokumentom Exit Through The Gift Shop svetoznámeho graffiti umelca Banksyho.

Prehľad víťazov a víťaziek cien spoločnosti filmových kritikov a kritičiek z Denveru (Denver Film Critics Society, DFCS) ako ho zverejnila oficiálna webová stránka denverfilmcritics.org:
Najlepší film: Sociálna sieť (réžia: David Fincher)
Najlepšia réžia: David Fincher (Sociálna sieť)