Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Auto moto

04. septembra 2012

Desivá nehoda v Spa otvorila diskusiu o uzavretých kokpitoch



Nehoda na nedeľňajšej Veľkej cene Belgicka formuly 1 bola bezpečnostným mementom, štyria jazdci so šťastím vyviazli bez zranení po kolízii v prvej zákrute úvodného kola pretekov. ...



Zdieľať
hroziva nehoda na vc belgicka SPA-FRANCORCHAMPS 4. septembra (WEBNOVINY) - Nehoda na nedeľňajšej Veľkej cene Belgicka formuly 1 bola bezpečnostným mementom, štyria jazdci so šťastím vyviazli bez zranení po kolízii v prvej zákrute úvodného kola pretekov.


Doplatil na to aj líder priebežného poradia šampionátu Fernando Alonso, ktorý na okruhu v Spa odkráčal po vlastných nohách z poškodeného vozidla Ferrari.

Španiel sa po zrážke sťažoval na drobné bolesti. Monopost Romaina Grosjeana z tímu Lotus sa ocitol veľmi blízko Alonsovej prilby, keď Francúzovo vozidlo preletelo ponad Alonsovo Ferrari. "Vyzeralo to hrozivo," povedal pre TotalF1.com šéf tímu McLaren Martin Whitmarsh.

"To nám len pripomína, že sme trocha ľahostajní. Vidíme veľa nárazov a sme zvyknutí, že jazdec jednoducho vystúpi z monopostu. Našťastie sa tak stalo aj v tomto prípade. Zrazu si uvedomíte, že jazdcov neraz delia len centimetre od nešťastia," dodal Whitmarsh.

Obrazom: Nedeľňajšia Veľká cena Belgicka


Nehoda otvorila diskusiu o bezpečnosti pilotov formuly 1 v kokpitoch. "Pracujeme spoločne s Medzinárodnou automobilovou federáciou (FIA), aby sme vypracovali správny systém ochrany," vyhlásil pre webstránku TotalF1.com šéf tímu Ferrari Stefano Domenicali.

"Musíme byť pri všetkých nariadeniach veľmi opatrní," dodal predstaviteľ tímu z Maranella. Podľa riaditeľa McLarenu nemusí byť uzavretie kabíny nutne najbezpečnejším riešením. "Myslím si, že ľudia podceňujú kokpit, pretože ten môže situáciu aj zhoršiť," myslí si Whitmarsh.

"Môžete dať sklenú bublinu nad pilota, to však nezaručí jeho bezpečnosť," dodal šéf McLarenu. Podľa neho môže uzavretý kokpit spôsobiť bezpečnostné problémy napríklad pri nutnosti rýchlo opustiť horiaci monopost a rovnako aj v prípade, že by nastali komplikácie pri požiare elektroniky, ktorý by dymom zahltil interiér.

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Štáby Vo štvorici po Slovensku prešli 11-tisíc kilometrov
<< predchádzajúci článok
Spoveď šialenej matky