Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

27. septembra 2013

Do bločkovej lotérie poslali občania na preverenie už stovky bločkov



Od spustenia Národnej bločkovej lotérie, do ktorej sa Slováci môžu zapojiť od pondelka 16. septembra, Finančná správa SR prijala od občanov 854 podnetov na ...



Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR/František Iván
Bratislava 27. septembra (TASR) - Od spustenia Národnej bločkovej lotérie, do ktorej sa Slováci môžu zapojiť od pondelka 16. septembra, Finančná správa SR prijala od občanov 854 podnetov na preverenie pravosti bločkov či prevádzky, kde blok nedostali. Od štartu lotérie sa stali prípady, keď hráč nemohol registrovať pokladničný doklad, pretože na ňom bol uvedený nesprávny daňový kód elektronickej registračnej pokladnice (DKP).


"Finančná správa rieši stovky prípadov, keď sa občanom nepodarilo registrovať do Národnej bločkovej lotérie. Pri registrácii zistili, že DKP je neplatné," informovala hovorkyňa FS SR Patrícia Macíková. Dôvodom môže byť okrem iného aj pochybenie na strane servisnej organizácie, napríklad ide o chybu pri zápise DKP do fiskálnej pamäte.

"Našli sme aj prípady, v ktorých pochybením servisnej organizácie došlo k zámene výrobných čísel pokladníc. Výrobné číslo je jedným zo základných údajov, ktorý sa uvádza v knihe pokladnice na účely pridelenia DKP pri uvedení pokladnice do prevádzky," objasnila hovorkyňa.

Finančná správa odporúča podnikateľom, aby zabezpečili kontrolu správnosti uvedených údajov. "V prípade, ak podnikateľ zistí nesúlad medzi výrobným číslom umiestneným na pokladnici a číslom uvedeným v knihe pokladnice, ako aj v prípade nesúladu DKP a iných údajov zapísaných v knihe pokladnice a vo fiskálnej pamäti, odporúčame zabezpečiť nápravu," uviedla Macíková.

Verejnosť môže naďalej posielať svoje podnety na adresu: pokladnica@financnasprava.sk. Podozrivý pokladničný blok odporúča FS SR oskenovať a poslať emailom. "Ak občan pokladničný blok vôbec nedostal, je potrebné nahlásiť presnú adresu prevádzky, čas a dátum nákupu a nechať na seba kontakt pre prípad, že bude potrebné údaje spresniť," odporúča hovorkyňa. Podnety môžu občania nahlásiť aj poštou na adrese: Finančné riaditeľstvo, Mierová 23, Bratislava 815 11, heslo „pokladnica“.

Finančná správa prijaté podnety spracováva a aj podľa nich vykonáva v prevádzkach kontroly. Nahlasovatelia zostávajú pri všetkých podnetoch v anonymite.

Podľa zákona o elektronických registračných pokladniach má pokladničný blok obsahovať DKP, číslo pokladničného bločku a logo Ministerstva financií SR.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Summit NATO v roku 2014 v Británii zhodnotí misiu v Afganistane
<< predchádzajúci článok
Prípady chrípky sa množia, lekári upozorňujú na oblečenie