Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

18. mája 2018

Do projektu Malá finančná akadémia sa zapojilo 272 základných škôl



Celkovo 272 základných škôl, ktoré zaregistrovali spolu 350 svojich tried, sa zúčastnilo druhého ročníka projektu Malá finančná akadémia s Kozmixom. Do jeho ...



Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR/František Iván
Bratislava 18. mája (TASR) - Celkovo 272 základných škôl, ktoré zaregistrovali spolu 350 svojich tried, sa zúčastnilo druhého ročníka projektu Malá finančná akadémia s Kozmixom. Do jeho aktivít sa zapojilo až 6780 žiakov 3. a 4. ročníkov základných škôl z celého Slovenska.


Projekt realizuje nezisková organizácia EDULAB, v spolupráci s Tatra bankou a spoločnosťou AGEMSOFT. Jeho cieľom je učiť žiakov nielen finančnej gramotnosti a tímovej práci, ale rozvíjať aj ich kreativitu a fantáziu. A to za pomoci inovatívnych učebných postupov a moderných vzdelávacích materiálov, vrátane interaktívnych.

"Z medzinárodných prieskumov vieme, že naši žiaci majú rezervy v oblasti finančnej gramotnosti. A pritom je téma financií a hospodárenia témou, ktorá bude súčasťou celého ich dospelého života. Vytvoril sme preto projekt šitý na mieru tejto situácii. Chceme učiteľom pomôcť zaujať žiakov a sprostredkovať im základy sveta financií," hovorí o projekte Ján Machaj, riaditeľ organizácie EDULAB.

Každá trieda, ktorá sa do projektu zapojila, získala v úvode projektu štartovací balík, ktorý obsahoval všetky potrebné materiály pre učiteľa a vzdelávacie pomôcky pre žiakov.

Základom pre učiteľa bola podľa EDULAB-u originálna metodická príručka obsahujúca návody na vzdelávacie aktivity pre žiakov a kód umožňujúci prístup k interaktívnym materiálom. Návody na vzdelávacie aktivity na tému finančnej gramotnosti vychádzali z príslušného národného štandardu. Ide o dokument, ktorý presne stanovuje cieľové požiadavky na rôzne stupne škôl a samotné aktivity sú smerované k požiadavkám definovaným v tomto štandarde.

Pre potreby projektu bolo vytvorených 96 interaktívnych úloh, ktoré učitelia využívali na hodinách, prípadne ich zadávali na domácu úlohu prostredníctvom portálu Kozmix.sk. Úlohy boli zamerané predovšetkým na precvičovanie a osvojovanie kompetencií z oblasti matematiky a čítania s porozumením. Riešenie úloh doma s rodičmi bolo dôležitým prvkom projektu, lebo žiak získaval ďalší pohľad na témy preberané v škole, a to z perspektívy rodiny, v ktorej vyrastá.

Druhý ročník projektu Malá finančná akadémia podľa EDULAB-u úspešne nadviazal na prvý ročník, po skončení ktorého učitelia v prieskume uviedli, že projekt pomáha rozvíjať mnohé kompetencie dôležité pre využitie v praxi.

Vyše 70 % učiteľov uviedlo, že si žiaci najviac osvojili schopnosť prevziať zodpovednosť za svoje osobné rozhodnutia týkajúce sa financií. Takmer 60 % tiež uviedlo, že sa školáci naučili lepšie rozoznávať svoje potreby a prehodnocovať, na čo svoje financie použijú. Deti sa tiež naučili zoraďovať svoje želania podľa dôležitosti. Túto kompetenciu vyhodnotili učitelia ako jednu z najdôležitejších, ktorú si žiaci vďaka projektu osvojili.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Rádio Human a rodinné firmy patria k sebe
<< predchádzajúci článok
Zisk švajčiarskej klenotníckej firmy Richemont vlani mierne vzrástol