Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

24. októbra 2015

Evelina z Dunajskej Lužnej je opäť Jablkom roka



Minister pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR Ľubomír Jahnátek pri jablkách odrody Evelina/Ilustračné foto.



Zdieľať
Minister pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR Ľubomír Jahnátek pri jablkách odrody Evelina/Ilustračné foto. Foto: TASR/Radovan Stoklasa


Trenčín 24. októbra (TASR) – Jablkom roka 2015 je odroda Evelina z produkcie spoločnosti Danubius Fruct z Dunajskej Lužnej. Evelina tak obhájila prvenstvo z minuloročnej súťaže profesionálnych pestovateľov organizovanej Ovocinárskou úniou SR. Úspešní pestovatelia si ocenenia prevzali v rámci tohtoročnej dvojdňovej (23. - 24. 10.) výstavy Jahrada 2015 na trenčianskom výstavisku Expo Center.

Podľa konateľa spoločnosti Danubius Fruct Jozefa Vozára rovnaká odroda vyhrala aj vlani. „Myslím si, že je to dôkaz toho, že to jablko má niečo ozaj špeciálne. Je to pekná žiarivo červená farba v kombinácii so žltým pozadím. Chuťovo je tiež Evelina veľmi zaujímavá. Je to sladko-kyselkavé jablko, ktoré chutí väčšine zákazníkov,“ priblížil Vozár.

Odroda Evelina je podľa neho klubová odroda, ktorá nie je bežne dostupná napríklad záhradkárom. Pestovať ju môže iba ten, kto podpíše pestovateľskú zmluvu s vlastníkom odrody, ktorým je talianska firma. „My pestujeme Evelinu na ploche desať hektárov, tento rok budeme sadiť ďalšie dva hektáre. Úroda v tomto roku bude okolo 1500 ton. Predávame ju takmer vo všetkých obchodných reťazcoch na Slovensku aj v Česku a v malopredajných miestach,“ doplnil ovocinár s tým, že vlastnú produkciu predali v roku 2014 už v apríli a museli ju dovážať z iných štátov, kde Eveliny mali viac.

V tomto roku je podľa neho úroda vyššia asi o 30 %. „Mohlo by to dopadnúť tak, že budeme mať Eveliny dosť na domáci trh i keď záujem o túto odrodu neustále rastie. Venujeme sa cielene marketingu, Evelina dobre vyzerá aj dobre chutí a zákazníci dokážu akceptovať i trochu vyššiu cenu,“ konštatoval Vozár.

Na každé jablko odchádzajúce do obchodnej siete dávajú v Dunajskej Lužnej nálepku s ježkom s jablkom na chrbte. „Robíme to už 15 rokov a za toto obdobie sme dostali na trh asi 50 miliónov takýchto etikiet. Videli sme ju už napríklad na palubnej doske rušňovodiča či na turistických tabuľkách na Rozsutci. V povedomí zákazníkov tak naša značka už je,“ uzavrel konateľ spoločnosti.




Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Obce pre poberateľov dávok v hmotnej núdzi majú práce aj na zimu
<< predchádzajúci článok
Zmena času ovplyvní jazdu troch nočných rýchlikov ZSSK