Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Z domova    Regióny

30. apríla 2014

Firmy uprednostnia bicykle pred autami, motiváciou je kampaň



Prešovčania sa počas mája zapoja do celonárodnej kampane pod názvom Do práce na bicykli. Do súťaže sa prihlásilo 23 tímov, počet členov zatiaľ nie je uzavretý, lebo pravidlá povoľujú dvoj- až ...



Zdieľať
bicykel cyklisti cesta KOŠICE 30. apríla (WEBNOVINY) – Prešovčania sa počas mája zapoja do celonárodnej kampane pod názvom Do práce na bicykli. Do súťaže sa prihlásilo 23 tímov, počet členov zatiaľ nie je uzavretý, lebo pravidlá povoľujú dvoj- až štvorčlenné družstvá.


Ako informovala hovorkyňa prešovskej radnice Anna Polačková, Prešov sa do tejto aktivity zapája po tretíkrát. V predchádzajúcich rokoch sa kampaň konala v auguste a bola súčasťou Európskeho týždňa mobility.

Košice chcú vyhrať

Výzvu zapojiť sa do celonárodnej súťaže s názvom Do práce na bicykli prijala aj Metropola východného Slovenska. Určená je pre tímy zamestnancov z rovnakej firmy alebo inštitúcie, ktoré budú v období od 1. do 31. mája dochádzať do práce či odchádzať z nej na bicykloch.

"Verím, že aj v našom meste sa nájdu cyklistickí nadšenci, ktorých táto výzva osloví, zapoja sa aktívne do tohto zaujímavého projektu a Košičania urobia všetko pre to, aby sme aj túto súťaž vyhrali," vyjadril svoje presvedčenie primátor Košíc Richard Raši.

Tento rok, v nadväznosti na vládou schválený dokument Národná stratégia rozvoja cyklistickej dopravy a cykloturistiky v Slovenskej republike, je vyhlasovateľom a zároveň aj organizačným a odborným garantom súťaže národný cyklokoordinátor, ktorý spadá pod Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Slovenskej republiky. Ten zastrešuje vyhodnotenie súťaže medzi zapojenými mestami na celonárodnej úrovni.

Týždenne zrátajú kilometre

Súťaž je určená ľuďom, ktorí pracujú v jednej firme či inštitúcii a budú od 1. do 31. mája dochádzať do práce na bicykli. Každý tím si určil svoj názov a svojho lídra, ktorý bude raz do týždňa posielať evidenciu najazdených kilometrov a počet jázd za celý tím miestnemu koordinátorovi. Súťažiaci musia rátať s tým, že počas kampane ich môžu prísť skontrolovať do terénu organizátori súťaže.

Cieľom aktivity je zvýšiť povedomie ľudí o výhodách využívania bicykla v každodennom živote a podpora rozvoja cyklistickej dopravy. Zámerom je tiež motivovať zamestnávateľov k tomu, aby vytvárali vo svojich sídlach podmienky pre bezpečné uloženie bicyklov svojich zamestnancov.

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Pozemkami sa predaj majetku v trnavskej nemocnici zrejme neskončil
<< predchádzajúci článok
Suchý vzduch sa môže podpísať pod suchý nos