Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Z domova

05. marca 2014

H. Mezenská vedie kampaň s jediným mobilným billboardom



Na jediný mobilný billboard na prívesnom vozíku v hodnote asi 500 eur stavila prezidentská kandidátka Helena Mezenská. Pohyblivá reklama odštartovala svoju púť po Slovensku ešte v sobotu (1.3.). Mezenská ...



Zdieľať
Bratislava 5. marca (TASR) - Na jediný mobilný billboard na prívesnom vozíku v hodnote asi 500 eur stavila prezidentská kandidátka Helena Mezenská. Pohyblivá reklama odštartovala svoju púť po Slovensku ešte v sobotu (1.3.). Mezenská tak plní svoj verejný záväzok o jedinom billboarde.

Helena Mezenská Foto: TASR/Martin Baumann
 

"Ostatní kandidáti majú billboardy po celom Slovensku. Je to finančne náročne, neviem z čoho to platia. Tiež neviem, kto stráži dodržiavanie zákona, keď billboardy majú vystavené už mesiace a kampaň začala len teraz," povedala dnes pre TASR. Mezenská chce aj takto verejnosti demonštrovať, že kampaň je finančne veľmi náročná a štedrí sponzori jednotlivých kandidátov budú chcieť po voľbách peniaze späť. Mezenskej program najbližších dní bude najmä o stretnutiach s občanmi, a to hlavne v mestách na západnom a strednom Slovensku.

Prezidentskí kandidáti vstúpili do oficiálnej predvolebnej kampane 28. februára. Na svoju propagáciu môžu minúť najviac 132.775 eur vrátane dane z pridanej hodnoty. Kampaň potrvá do 13. marca, keď začne plynúť volebné moratórium. Prvé kolo prezidentských volieb sa uskutoční 15. marca, prípadné druhé kolo 29. marca.

Kampaňou sa podľa zákona rozumie "činnosť kandidátov, politických strán a hnutí, prípadne ďalších subjektov v prospech voľby kandidáta, vrátane inzercie alebo reklamy prostredníctvom rozhlasového a televízneho vysielania, hromadných informačných prostriedkov, veľkoplošných nosičov, plagátov a iných nosičov informácií". Počas moratória je vedenie kampane zakázané.

Kandidáti majú mať počas kampane zabezpečený rovnaký prístup k hromadným informačným prostriedkom. Zákon v súvislosti s kampaňou určuje aj pravidlá pre médiá, zdôrazňuje, že žiadny kandidát nesmie byť znevýhodnený. Kampaň musí byť vo vysielaní zreteľne označená.

Prvé kolo prezidentských volieb sa na Slovensku uskutoční v sobotu 15. marca. Pokiaľ v ňom ani jeden kandidát nezíska nadpolovičnú väčšinu platných hlasov oprávnených voličov, v sobotu 29. marca sa uskutoční druhé kolo. V ňom sa stretnú dvaja najúspešnejší kandidáti z prvého kola. Zvolený kandidát sa ujíma funkcie prezidenta SR zložením sľubu. Skladať ho bude 15. júna, keď sa skončí funkčné obdobie súčasnej hlave štátu Ivanovi Gašparovičovi.

H. Mezenská vedie kampaň s jediným mobilným billboardom

Oficiálnymi kandidátmi na prezidenta SR sú premiér Robert Fico (Smer-SD), manažér a filantrop Andrej Kiska, expredseda KDH Ján Čarnogurský, šéf klubu KDH Pavol Hrušovský (KDH, Most-Híd, SDKÚ-DS), Jozef Behýl, expolitik Milan Kňažko, nezaradený poslanec NR SR Radoslav Procházka, nominant SMK Gyula Bárdos, Milan Melník, kardiológ Viliam Fischer, Stanislav Martinčko, kandidát KSS Ján Jurišta, primátor Rimavskej Soboty Jozef Šimko a poslankyňa NR SR Helena Mezenská z OĽaNO. 

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Výjazdové rokovania vlády sú len kampaňou R. Fica, tvrdí M. Beblavý
<< predchádzajúci článok
Dlhoprstí kradli víno, zo skladu zmizli fľaše za 15-tisíc