Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Z domova

05. októbra 2009

Kampaň Najkrajšie silikóny je neetická



Internetová reklama Najkrajšie silikóny, spoločnosti S.N.A.I.L. propagujúca silikónové tmely, nie je etická. Na rokovaní o tom rozhodla Arbitrážna komisia Rady pre reklamu. Uznala tak sťažnosť ...



Zdieľať
BRATISLAVA 5. októbra (WEBNOVINY) - Internetová reklama Najkrajšie silikóny, spoločnosti S.N.A.I.L. propagujúca silikónové tmely, nie je etická. Na rokovaní o tom rozhodla Arbitrážna komisia Rady pre reklamu. Uznala tak sťažnosť fyzickej osoby a zhodnotila, že zobrazenie ženy v tejto kampani s použitím dvojzmyselného významu slova silikóny je degradujúce a nedôstojné a nie je v širšom zmysle v kontexte s predmetom alebo cieľom reklamy. Takáto hyperbolizácia v reklame na silikónové tmely a jej vizuálne stvárnenie je nenáležité a porušuje všeobecné normy slušnosti.


Arbitrážna komisia posúdila aj ďalších deväť sťažností na reklamu. Za neetický uznala tiež leták a plagát ku kampani Benefit – pripoistenie čelného skla od poisťovne Groupama, a.s. s textom "OTP Garancia Poisťovňa vám už v základnej cene PZP hradí čelné sklo vášho auta aj bez hľadania vinníka“. Na základe takéhoto tvrdenia môže totiž spotrebiteľ nadobudnúť dojem, že v rámci uzavretia povinného zmluvného poistenia dostane automaticky benefit pripoistenia čelného skla bez splnenia ďalších podmienok. Sťažnosť fyzickej osoby, podľa ktorej je reklama klamlivá a zavádzajúca, uznala komisia iba za čiastočne opodstatnenú. Billboardy a reklama v printových médiách totiž podľa nej etický kódex neporušujú.

Arbitrážna komisia rozhodovala opakovane o reklamnej kampani Bojovníci proti kríze, ktorej zadávateľom je Klub reklamných agentúr KRAS. Voči pôvodne vydanému nálezu totiž podali spoločnú námietku zadávateľ a ADC združujúce tvorivých pracovníkov v reklame, ktorí poukázali na konflikt záujmu u jedného člena komisie. Ten je konateľom spoločnosti, ktorá v čase vydania nálezu bola členom zduženia KRAS. Komisia rozdelila rovnako ako po prvý raz kampaň na dve časti a dospela k rovnakému záveru. Kampaň ako celok podľa nej nevyužíva moment strachu, tak ako namietal sťažovateľ a v tomto teda neporušuje etický kódex. Časti kampane, v ktorých sú zobrazené deti, sú však podľa komisie v rozpore s etickým kódexom. Ten totiž zakazuje, aby v reklame na komerčný produkt alebo službu bola výzva deťom, aby si kúpili určitý produkt alebo službu.

Sťažnosti na ďalšie reklamy - sms súťaž spoločnosti Billa o 10 áut, televízna kampaň Pôžička na bývanie od Poštovej banky, internetová reklama Nízkoenergetický dom za cenu bežného od zadávateľa IPS Building, s.r.o., internetová kampaň Garancia vrátenia peňazí od spoločnosti CK BEST REISEN - BEST CHOICE, reklamná kampaň Sedem litrov nestojí ani jeden cent od Asociácie vodárenských spoločností, reklamná kampaň od spoločnosti LERIKA Accouting s názvom Šetrite melóny a televízna kampaň Poď na web od Orange Slovensko, nie sú podľa Arbitrážnej komisie rady v rozpore s etickým kódexom. Podrobnejšie informácie k zisteniam sú zverejnené na internetovej adrese http://www.rpr.sk.

Rada pre reklamu je orgánom etickej samoregulácie reklamy. Za porušenie pravidiel reklamy teda nemôže ukladať pokuty, len na ne upozorňuje. Súlad reklám s etickým kódexom posudzuje nezávislý externý 11-členný orgán rady - arbitrážna komisia. Komisia sa zaoberá sťažnosťami verejnosti, fyzických aj právnických osôb, asociácií či štátnych orgánov na porušenie etických zásad reklamy.

SITA

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
SPP pokračuje v diverzifikácii – uzavrel kontrakty s GDF SUEZ a E.ON Ruhrgas
<< predchádzajúci článok
Malý pohraničný styk s Ukrajinou zrejme čakajú zmeny