Pridajte sa.

Mobilná verzia

ESTA USA
dvd
08. 11. 2006

DVD mini recenzie

DVD mini recenzieV dnešních DVD mini-recenzích si přijdou na své hlavně milovníci hororových podívaných, jmenovitě jednoho velice povedeného hongkongského počinu Re-cycle od známých bratří Pangových a McKeeho rozporuplně přijímaná novinka Lesy, a komedií přesahujících pouhý rámec „jenom bavit“ – nadmíru povedená debutová romance Prime a co se týče ambicí přemrštěná komediální satira Hledáme Ydol.

HLEDÁME YDOL - FILM: Pomalu, ale jistě si začínám myslet, že Jak na věc byla jenom výjimka ve filmografii Paula Weitza, která jinak potvrzuje pravidlo, že sice dokáže napsat a natočil inteligentní a neurážejícím způsobem vtipné komedie, jež skutečně o něčem jsou a o něčem vypovídají, ale neumí je dotáhnout do zdárného konce. Hledáme Ydol je toho dokonalým příkladem, který ve vodách nadprůměru drží herci. Hugh Grant si svou polohu sebestředného moderátora show, unaveného tím vším kolem, užívá snad ještě víc než podobnou kreaci v obou Denících Bridget Jonesové. Dennis Quaid jako prezident Spojených států, který žije neustále ve strachu a ukrývá se před realitou, nemaje vlastní názor na nic, má několik skutečně zábavných a výstižných monologů ("Už si ani nepamatuji, proč jsem chtěl začít s politikou. Myslím, že to chtěla má matka. Ukázat mému tátovi, že to může dokázat každý idiot.“), Willem Dafoe jako jeho poradce má skutečný komediální talent a na rozdíl od ostatních herců nevypadává z role.
Paul Weitz měl evidentně vyšší cíle, než zparodovat SuperStar, kolem které se vše ostatní v tomhle filmu točí, když se ve filmu vyskytuje vedle pomalejšího prezidenta i arabský terorista s velkým srdcem a hloupá blondýna od vedle s jinou povahou, než s jakou jí jinak prezentují televizní obrazovky, a s přítelem - válečným veteránem z Iráku. Jenže satira se musí umět a zamrzí, že Hledáme Ydol není dotažený k dokonalosti jako Team America: Světovej policajt, protože po nás chce, abychom uvěřili v reálnost dvourozměrných postaviček, které jsou navíc prvoplánové jako humor a vlastně všechno, co se ve filmu děje. Jako alternativa k SuperStar vhodné, ale jinak hrozné zklamání - bezzubé, prvoplánové, klišovité a průměrně napsané. Aspoň že je to inteligentní a dobře zahrané a zprvu to vypadá i nadějně (cca. první hodinu). (7/10)
HLEDÁME YDOL – DVD: Zatímco předchozí Weitzův film V dobré společnosti je možné pořídit na DVD v sítích Levných knih se slušnou bonusovou výbavou za cenu do sta korun, za Hledáme Ydol zaplatíte plnou cenu a nedostanete vůbec nic navíc, dokonce ani trailer! Milovníci českého dabingu si určitě přijdou na své, všechny známé herce dabují jejich stálí dabéři, přestože je ale film převážně dialogovou podívanou, v pěveckých vystoupeni zapracují i zadní kanály. Obraz je na slušné úrovni, větší ostrost a barevnost by jistě prospěla, ale jinak není na co si stěžovat. Tedy krom faktu, že za plnou cenu dostanete pouze film a nic navíc. (3/10)
PRIME - FILM: Zbytečně jsem Prime na základě klasicky střiženého traileru a mně neznámému jménu v kolonce režiséra/scénáristy podceňoval, ale musím uznat, že se jedná o opravdu povedený film, který nenaplňuje jednotlivé žánrové formulky romantické komedie dokonale, ale obohacuje je o další rovinu. Některé překážky kladené mezi dvojici jsou sice moc vykonstruované a film by se dal zkrátit a prospělo by to svižnosti (zvlášť by pomohlo odpustit si laciné a provařené, ale pořád funkční jednorázové vtípky - Nintendo, kamarád s koláči), na druhou stranu z celého snímku dýchá až "linklaterovská" atmosféra a upřímnost i schopnost věrohodně ztvárnit vypozorované situace ze života. Na Prime je velice milé, že nepodceňuje svého diváka a předpokládá, že je znalý podobných romantických komedií, a tak je ve filmu postava černého pikolíka, který představuje sice to nejprofláknutější filmové klišé, ale také je v pozici diváka, jak se projeví v závěru filmu.
Uma Thurmanová je bohyně a aureola femme fatale z Tarantinových opusů jí asi zůstane, ale působí přirozeně a navíc je neskutečným způsobem vzrušující pro mužskou část publika, Streepová hraje velice subtilně pomocí téměř nepostřehnutelných gest, Bryan Greenberg i přes svůj věk (těch filmových 23 mu vážně neberu, navíc scéna slangového rozhovoru s kamarádem je dost nucená) a hereckou nezkušenost je soběstačnou postavou. Milé překvapení, s nekonvenčním vyústěním, kterému ubírá na výsledném hodnocení jenom několik klišovitých scén, násilné vtipkování (většina dialogů o sexu, hnaných do extrému) a pokulhávající tempo. Jinak by to byla maximální spokojenost. (8/10)
PRIME – DVD: Prime je dalším příkladem naprosto holého vydání, na kterém vyjma samotného filmu s nepostrádatelným českým dabingem a nadprůměrně kvalitními titulky nemusíte hledat žádné přídavné materiály prostě proto, že tam žádné nejsou. U Prime to ale, na rozdíl od Lesů či Hledáme ydol, zamrzí, protože v zahraničí se mohou těšit z komentáře režiséra, filmu o filmu a několika vystřižených a nepodařených scén – pořád lepší málo než naše nic. Český dabing je na romantickou komedii kvalitní, obraz nevybočuje z průměru, akorát to menu mohlo být méně fádní. Škoda že Prime nenabízí žádnou přidanou hodnotu, nadprůměrně povedená romantická a dospělá komedie, která se dočkala i uvedení v kinech, by si to zasloužila a posloužila by tak určitě jako hezký dárek něžným polovičkám. (4/10)

LESY - FILM: Lucky McKee se svým dalším celovečerním počinem po rozporuplně přijímané May snaží potvrdit či naopak vyvrátit to, že se opravdu může řadit mezi "Masters of Horror" - a tentokrát nedává za pravdu ani jednomu táboru. Mám rád McKeeho cit pro detail, schopnost vybrat k té které dané scéně vhodnou hudbu, která nejen utváří její dobrý dramatický potenciál, ale zároveň jí i ironicky glosuje a taky jeho zálibu v ženských outsiderovských postavách a nádhernou práci s kamerovou a jejími kompozicemi. To všechno je patrné i na Woods/Lesích, na kterých se projevuje i McKeeho záliba v žánru, patrná na obsazení Bruce Campbella do příběhu, na jehož konci sehrají svoji úlohu i stromy. Přestože má film jenom hodinu a půl, tempo je až moc pomalé v první části, scénář průhledný až hanba a příběh hodně jednoduchý, což zachraňuje dobrá práce s gradací a atmosférou i několik perfektních gore scén, Lesy jsou moc plýtké. A všechno to až moc nehezky připomíná Shyovu o několik tříd lepší Vesnici (jejíž původní název byl právě Lesy, ale asi slyším jenom trávu růst)... (5/10)
LESY – DVD: Lesy jsou obdobný případ jako Hledáme Ydol, zcela holé DVD, které krom propagačních trailerů na další filmy společnosti nemá co nabídnout. Český dabing v tomto případě nedoporučuji, protože utlumení zvukových efektů u hororu podobného ražení jako Lesy jednoduše škodí. Obrazu nemám veskrze co vytknout, černá je v tmavých scénách reprodukována velice dobře a McKee si neustále pohrává s filtry, na což je radost se dívat. Ani v zahraničí na tom nejsou s bonusovou výbavou o nic lépe, i když by nějaké to povídání navíc od režiséra o jeho inspiracích Suspirií bylo milé. Zvažte, zda vám to za tu cenu stojí, já bych volil výpůjčku. (3/10)
RE-CYCLE - FILM: Re-cycle je nejnovějším počinem bratří Pangových, kteří úspěšně (a to i u nás prostřednictvím půjčoven) prorazili hned svým debutovým snímkem Sniper z Bangkoku, aby v kinech zaúřadovali asijským duchařským hororem Oko, které se dočkalo jednoho sterilního a jednoho spíše parodického pokračování. Jak z téhle cesty, nevedoucí nikam, ven? No přece napsáním a natočením příběhu o hrdince-spisovatelce (hraje ji Angelica Lee, jež si zahrála již u Pangových v Oku), která se propadá do své vlastní fikce, tvořené vzájemně propleteným vztahem biografických prvků, určujících vztah subjektu-spisovatelky ke světu a řeči (dokonalá ukázka fantazmatu). Re-cycle je úmorný a pro někoho nudný až monotématický film, za což může pomalejší úvodní půlhodina a následná manýristická část ve fantaskním světě, ale vzhledem ke konceptu je to akceptovatelné. Re-cycle je film o ženách a mateřství, v kterém nepanuje žádný řád a v němž je hrdinčino fantazma zpracováno ještě lépe než v Silent Hillu, s kterým bývá tak často srovnáván. Odvážný konec filmu nepatří mezi klasická "otevřená vrátka pro pokračování", ale mezi velice odvážný tah tvůrců, o kterém se nesluší mluvit... (8/10)
RE-CYCLE - DVD: Budu se opakovat, ale opět nadstandardně po technické stránce zvládnuté dvd, zvlášť kvůli vynikající hudbě si film poslech v originálním 5.1 znění zaslouží, a zajímavě zpracovaným přechodům mezi světy a jejich trikovému ztvárnění. České titulky – slovenské nehledejte ani u jednoho z dnes recenzovaných titulů – jsou na Intersonic povedené, neobsahují rušivé gramatické či jiné chyby a dokonce se ani nedočkáme transkripce asijských jmen! Bonusová výbava je z nouze ctnost, upoutávka a fotogalerie. (4/10)

DVD mini recenzie

Autor: Marek Slovák
Zdroj: Kinema