Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

Svet filmu





Vyhľadávanie

Pridajte sa
Ste na Facebooku?
Ste na Twitteri?
Pridajte sa.

 Mobilná verzia




ESTA USA
kino
30. 07. 2009

32 a stále slobodná

32 a stále slobodnáRenée Zellweger v tuctovej romantickej komédii na zapadákove. Ach jaj, tej je škoda.

32 a stále slobodná ponúka iba dva zaujímavé fakty a tie sú spojené s distribúciou a nie kvalitou filmu. Po prvé, ide o klasický zimný film (sneh, zapadaná Minnesota a januárová US premiéra) v letnom uvedení u nás. Po druhé, vlani na jar si Palace Cinemas vybral dvojtýždňový posun premiéry 27 šiat po zvyšku Slovenska. Teraz si tie dva týždne vyberá späť, aby uviedol novinku pred konkurenčným Návrhom, s ktorým by inak štartoval v rovnaký deň a dopadol vzhľadom na svoje kvality - slabšie.





 Poviete si, na papieri to vyzerá sľubne. Renée Zellweger hrá manažérku, ktorá omylom berie jasnú šancu a končí v snehom zapadnutej Minnesote, aby urobila poriadok v ťažko prosperujúcej fabrike. Samozrejme, čelí kultúrnym i meteorologickým rozdielom. Neskôr si zvykne na tunajších ľudkov, dá im šancu a na oplátku aj oni jej, pričom jeden sa do nej zamiluje. Do toho sa vrátia pracovné otázky (predsa treba robiť reštrikcie), domáci sa to dozvedia a čo s načatým vzťahom.

Všetci vieme, ako tento typ komédií po uplynutí svojej stopáže dopadne a verte, že ani 32 a stále slobodná nie je v tomto smere výnimkou. Nie je to žiadne originálne dielo vo svojej podstate a čo je horšie, ani v žánrových detailoch. Do komédii tohto typu potrebujete zahrnúť viaceré zložky. Tento titul ich síce obsahuje, ale v ošúchanej alebo nefungujúcej podobe.


Už obsadenie a pocit z castingu je po 20 minútach slabý. Renée Zellweger bola fajn v Bridget Jones, no tieň energickej Angličanky sa s ňou vlečie po celom žánri a vidieť ju v tuctovej romanci, je omyl. Nemá tu originálne momenty a už sa do týchto polôh prestáva hodiť. Harry Connick, Jr. sa do romantického žánru radšej púšťať nemá, a aj diváčky v ňom asi len ťažko nájdu vytúženého milovníka. Navyše pri tejto dvojici vzťah dosť ťažko vzniká a je taký krehký, že vlastne ani nefunguje. A pri absencii chémie vlastne ani nemá zmysel oň bojovať.
Slabú romantickú zložku by mohla vynahradiť lepšia komediálna, no Renée sa nedokáže starať o dobré, silné gagy (resp. jediné s teplotným rozdielom, troškou alkoholu, či podrezaným jazykom, ste videli už v traileri a film žiadne rovnako dobré neponúka). Spolu s ňou nefungujú ani regionálne rozdiely – a najmä toľko potrebná voda na mlyn, že mestské dievča sa zrazu má obracať na dedine. Je tu x filmov, ktoré dokázali zvládnuť tento kontrast lepšie. 


Márne budete hľadať aj posledný kus skladačky – tmel medzi romancou a komédiou, akýsi dej, v tomto prípade pracovnú líniu. Renée má bojovať za korporáciu, no vplyvom milých ľudí sa dostáva na hranicu a dumá, či nepôjde predsa len proti pôvodným zásadám.
Nuž, či pôjde alebo nepôjde, to si viete vlastne zodpovedať aj vy sami. Kto videl trailer, presne vie, čo ho čaká a pocity zo 150-sekundovej ukážky sa naťahujú do hodinky a pol. Ak ste sa pri nej cítili trápne, či badali tuctovosť, áno, je v každej minúte filmu. Ak vám nevadí a túžite vidieť Renée v podpriemernej romanticko-komediálnej kreácii, kino odporúčam len na vlastné nebezpečenstvo.
New in Town (USA, 2009, 97 min.) Réžia: Jonas Elmer. Scenár: Ken Rance, C. Jay Cox. Kamera: Chris Seager. Hudba: John Swihart. Hrajú: Renée Zellweger, Harry Connick Jr., Siobhan Fallon, J.K. Simmons, Mike O’Brien

32 a stále slobodná

Autor: Michal Korec
Zdroj: Kinema