Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

Svet filmu





Vyhľadávanie

Pridajte sa
Ste na Facebooku?
Ste na Twitteri?
Pridajte sa.

 Mobilná verzia




ESTA USA
kino
26. 05. 2012

Líbáš jako ďábel

Líbáš jako ďábelNuž, česká kinematografia sa dostala do momentu, kedy sa už o pokračovania úspešných látok veru netreba báť. Kedysi Troška chrlil Kameňáky ako na bežiacom páse, teraz je na plátne nový diel série Márie Poledňákovej o nových či rozídených pároch. So silným obsadením, no chatrným scenárom a priam smrtiacou stopážou 113 minút.Je potrebné vidieť Líbaš jako Bůh (marec 2009)? Sčasti áno, aby ste sa mohli orientovať medzi postavami a ich motiváciou, ale v zásade sa scenár sústredí na štyri postavy. Helena má konečne možnosť žiť svoje roky naplno, pretože jej bývalý manžel Karel sa už odsťahoval z domácnosti, no František to nemá také ľahké – jeho exmanžela Bohuna má totiž stále tendenciu uchmatnúť si čas s Františkom pre seba. Hoci vo finále minulého dielu vznikol nový pár, je pod paľbou otázok a pokusov zo strany bývalých partnerov – a to dokonca aj na exotickej dovolenke v Maroku, kde sa začnú diať neskutočné trapasy: chýbajúca batožina, zlodeji i nutnosť riešiť kritické momenty.

KINEMAVIDEO1510.
Líbaš jako Bůh nebola úplná česká katastrofa a ponúkla dve hodiny akceptovateľného sledovania – ale s odstupom času by som sa k filmu nevrátil. Preto sa pri sledovaní novinky pýtam, čo sa nám 70-ročná Marie Poledňáková snaží naznačiť? Že dokáže stále zohnať dosť peňazí a s piatimi silnými hercami nakrútiť hocijaký film so solídnou výpravou a prepašuje doň pár dobrých scén?Pokračovanie s obľúbenými postavami nie je zlý nápad a návštevnosť minulého filmu bola dobrá. No nadväznosť už taká skvelá nie je, naopak, motívy postáv sú s výnimkou ústredného páru často zvláštne. Akoby scenáristi zacítili šancu ísť síce ďalej, no rýchlo ich opantali pofidérne motívy, ktoré pramenia z nasadenia filmu do exotickej Afriky. Tu sa môže uviesť do pohybu totálna séria eskapád a podivných prvkov ako naháňačka so zlodejmi. Keď príde, budete prekvapení z nového smerovania postáv. A obávam sa, že logika ušla na dovolenku inde ako do Maroka.

Scenár mieša základný pár, ich bývalých partnerov i kopu vedľajších postáv. Ako by to nestačilo, do diania ešte zapája pár nováčikov na okorenenie humoru, no tí sú dosť mimo a instantný výstup Jiřího Langmajera potvrdí vážny stav českých komédií. Niekedy som mal pocit, že humor už fakt skĺzne na úroveň Kameňáku. A potom nastúpi Eva Holubová, ktorá už prehráva na plnej čiare.Je to paradox, ale prvý diel bol dobre nasnímaný, nazvučený a držal pokope. Dvojka nie je vôbec celistvá, jej roztrieštenosť a neustále smerovanie pozornosti inam je zarážajúce. Raz treba vidieť nové postavy v akcii a potom oľutujete. Pritom nájazdy kamery sú stále solídne (aj keď v Afrike dosť samoúčelné) a soundtrack sa príliš nepokazil.

No čo chcieť od filmu inšpirovaného napríklad Sexom v meste 2? Aj Líbaš jako ďábel potreboval nové témy a našiel ich v úniku na iný kontinent, kde môže nahádzať neuveriteľné elementy a len blbú sériu náhod. Kombinácia príliš jednoduchej zápletky a málo zaujímavých dialógov vedie aj k rýchlej nude – poslednú tretinu doslova odtrpíte, pretože už nemá čo povedať a posiela väčšinu vtipov do prázdna. Herci nemajú čo zachrániť, lebo každý druhý je obsadený zle. Jiří Bartoška, aj Kamila Magálová hrajú dobré roly, ostatní sa nedokážu pripojiť a nudia. To je najväčší paradox – pretože Líbaš jako Bůh bola síce podpriemerná komédia, ale napriek tomu sa dala dopozerať. S novinkou mám jasný osobný problém vidieť ju do konca bez opakovaného sledovania hodiniek a dúfania, že už rýchlo skončí. A že eventuálne nás o ďalšie tri roky nečaká tretí diel série. Líbáš jako ďábel (Česká republika, 2012, 113 min.)Réžia: Marie Poledňáková. Scenár: Marie Poledňáková. Kamera: Vladimír Smutný. Hudba: Petr Malásek. Hrajú: Kamila Magálová, Oldřich Kaiser, Jiří Bartoška, Eva Holubová, Roman Vojtek, Martha Issová, Milan Šteindler, Jiří Langmajer, Petr Nárožný

Líbáš jako ďábel

Autor: Michal Korec
Zdroj: Kinema