14. marca 2017
Ilustračné foto. Foto: TASR/AP Bratislava 14. marca (TASR) - Celkovo 3000 respondentov sa zapojilo do štúdie „European Payment Practices“ spoločnosti EOS a odpovedalo na otázky týkajúce sa ich platobných zvyklostí, ekonomického vývoja a tiež otázky ohľadom rizika a riadenia pohľadávok vo všeobecnosti.
Štúdia EOS realizovaná v 14 európskych krajinách, vznikla v spolupráci s nezávislým inštitútom na výskum trhu TNS Infratest, pričom vo Veľkej Británii, Španielsku, Francúzsku, Rakúsku, Grécku, Rumunsku, Rusku, Slovensku, Bulharsku, Poľsku, Maďarsku, Chorvátsku a Belgicku bolo oslovených po 200 spoločností a v Nemecku 400.
Štúdia ukázala, že je lepšie obrátiť sa na profesionálov z externého prostredia než riešiť problémy vlastnými silami. To si hovorí aj čoraz viac slovenských spoločností a v oblasti správy a inkasa pohľadávok sa obracajú na externých poskytovateľov týchto služieb. Podľa štúdie za rok 2016 takto postupovalo 24 % z oslovených spoločností v segmente B2C (business to consumer, od obchodu po konečného zákazníka), rok predtým to bolo 22 %.
Stúpol aj počet tých, ktorí využívajú kombinované formy v rámci manažmentu pohľadávok, t. j. majú aj vlastné kapacity, no spolupracujú tiež s profesionálmi pri správe a inkase pohľadávok. Kým v roku 2015 bolo podľa EOS štúdie takýchto prípadov len 20 %, minulý rok už takto postupovalo 25 % opýtaných respondentov. Zaujímavosťou je, že sa výrazne znížil počet takých, ktorí tvrdili, že nemajú žiaden štandardizovaný postup vymáhania pohľadávok – zo 14 % v roku 2015 klesol tento údaj na 6 % v roku 2016.
Podľa Michala Šoltesa, konateľa spoločnosti EOS KSI Slovensko venujúcej sa manažmentu pohľadávok, je výhod spolupracovať s profesionálmi z externého prostredia viacero. Sú to predovšetkým rýchle, mimosúdne a tým pádom i cenovo výhodné riešenia, bezpečnosť a ochrana dát, súdne procesy prebiehajú so skúsenými a špecializovanými právnikmi.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR