Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Z domova

18. mája 2017

KRAJŇÁK: Zbierame podnety,aby sa výsledky ďalších meraní PISA zlepšili



Ilustračná snímka



Zdieľať
Ilustračná snímka Foto: TASR - Lukáš Grinaj
Žilina 18. mája (TASR) – Výsledky slovenských žiakov v meraniach medzinárodnej štúdie PISA v roku 2015 neboli dobré a v tomto období je hlavnou úlohou ministerstva školstva prijať účinné opatrenia, aby sa situácia pri ďalších meraniach PISA v roku 2018 zlepšila. Na odbornej konferencii PISA 2015 - Výzvy pre slovenské školstvo to dnes v Žiline povedal štátny tajomník Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu SR Peter Krajňák.


Doplnil, že opatrenia musia byť v zhode s národným programom rozvoja výchovy a vzdelávania Učiace sa Slovensko. "Na druhej strane musia byť rýchle, nakoľko Učiace Slovensko je na obdobie desiatich rokov, ale testovania sa robia minimálne raz za tri roky. Potrebujeme sa pozrieť na obsah vzdelávania. Je veľkou výzvou, aby naši ľudia, ktorí prichádzajú do praxe boli zdatní, dobre vybavení a mali dobré výsledky. Budeme zbierať podnety, budeme sa vzájomne počúvať, aby sme na rozhraní rokov 2017 a 2018 prijali naozaj účinné opatrenia," uviedol Krajňák.

Podľa riaditeľky Národného ústavu certifikovaných meraní vzdelávania (NÚCEM) Romany Kanovskej program dnešnej konferencie zostavili tak, aby nezostali len pri konštatovaní slabých výsledkov PISA za ostatné cykly. "Program sme nastavili tak, aby sme ukázali učiteľom aj dobrú prax, ako je možné inak, ako tradičným spôsobom vyučovať prírodovedné predmety. Čiže, odzneli výsledky výborných, vynikajúcich a dobre etablovaných projektov, ktoré už zaviedli do škôl takzvané bádateľsky orientované vyučovanie prírodovedných predmetov," podotkla Kanovská.

Vysvetlila, že v niektorých školách vybavili laboratóriá technikou, laboratórnymi pomôckami a nastavili vyučovacie metódy, kde sú žiaci na vyučovaní aktívni a nie pasívne zaznamenávajúci si poznámky. "Ukazuje sa, že presne toto je cesta, ktorá by mala viesť k zlepšeniu myslenia žiakov, rozvoju tvorivosti, kritického myslenia, tímového riešenia problémov. Keď majú žiaci priamo cez laboratórne experimenty s neznámym výsledkom sami objaviť a nájsť riešenia prírodovedného predmetu. Vtedy spájajú poznatky a vedomosti z rôznych oblastí. Nie je to len chémia, biológia, fyzika. Ale vtedy riešia problém naozaj tvorivo," dodala riaditeľka NÚCEM

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Pri výbuchoch v lodenici v Kolumbii sú štyria mŕtvi a 22 zranených
<< predchádzajúci článok
Unikátna technologická telco konferencia Metro ON Line predstaví, ako budú vyzerať mestá budúcnosti