05. augusta 2012

 BRATISLAVA 5. augusta (WEBNOVINY) - Spoločnosť Letisko Košice - Airport Košice, a.s. vznikla v máji 2004, eviduje základné imanie 50,43 miliónov eur. Väčšinovým, 66-percentným vlastníkom košického letiska sa v októbri 2006 oficiálne stalo konzorcium TwoOne spájajúce letisko Flughafen Wien, rakúsku Raiffeisen Zentralbank a private equity skupinu Penta. 
            
            Spoločnosť Flughafen Wien zvýšila v júni 2008 svoj podiel v spoločnosti KSC Holding, a.s., ktorá kontroluje 66 percent akcií letiskovej spoločnosti, zo 47,71 percenta na 80,95 percenta. 
            
            Slovenská investičná skupina Penta Investments predala viedenskému letisku svoj 33,24-percentný podiel v majoritnom vlastníkovi košického letiska. 
            
            Zvyšných 19,05 percenta v KSC Holding patrí naďalej Raiffeisen ZentralBank Gruppe. Štát vlastní v košickom letisku prostredníctvom ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja 34 percent akcií.Fungovanie jedinej domácej pravidelnej leteckej linky medzi Bratislavou a Košicami by malo byť podľa košického letiska a leteckého prepravcu Danube Wings verejným záujmom oboch regiónov na západe a východe Slovenska. 
            
            "Priame letecké spojenie s hlavným mestom má enormný význam a perspektívu rovnako pre región východného Slovenska, ale aj Bratislavy," zdôvodnil pre agentúru SITA potrebu zachovania tohto leteckého spojenia zástupca výkonného riaditeľa pre financie a člen predstavenstva Letiska Košice - Airport Košice, a.s. Tomáš Jančuš.
            
            Domáce aerolínie Danube Wings prevádzkujú pravidelnú linku na trase Bratislava - Košice a späť vyše tri roky. 
            
            
Lacné letenky
            
            Prepravcovia lietajú dva razy denne
            
            Cestujúcich na tejto trase prepravujú v pondelok až piatok dva razy denne ráno a večer, pričom let jedným smerom trvá okolo hodiny. 
            
            "Stále je to však z nášho pohľadu, ako aj z pohľadu leteckého prepravcu nedostačujúce a význam tohto spojenia je nedocenený," dodal Jančuš. 
            
            Na základe vyjadrení aerolínií je podľa neho potrebné linku spájajúcu metropolu východného Slovenska a hlavné mesto štátu sústavne dotovať, čo prepravca robí z vlastných zdrojov. 
            
            Na pokračovaní prevádzkovania a zlepšení finančných výsledkov linky Bratislava - Košice, jej načasovania, propagácie, ako aj analyzovania jej pokračovania, prípadne rozšírenia intenzívne spoločne pracujú zástupcovia Letiska Košice a Danube Wings. 
            
            
            Let je lacnejší ako auto
            
            Cenová politika leteckého prepravcu na spomínanej linke je podľa predstaviteľa košického letiska nastavená aj pre širokú verejnosť, nielen pre podnikateľov a obchodníkov. 
            
            "Je jednoznačne preukázaný fakt, že je cenovo, ale aj časovo výhodnejšie zrealizovať služobnú cestu do Bratislavy a Košíc letecky ako autom, ak posúdite celkové náklady na služobnú cestu, čiže časovú náročnosť, ubytovanie, cestovné náhrady, náklady na prevádzku automobilu a spotrebované palivo," uviedol Jančuš. 
            
            Košické letisko má v súčasnosti pravidelné letecké spojenie s Bratislavou, Prahou a Viedňou a od júna do septembra aj s Rijekou. Lety z Košíc do Bratislavy a Rijeky zabezpečujú aerolínie Danube Wings, linku do Prahy prevádzkujú České aerolínie a do Viedne Austrian Airlines.