Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Z domova

12. novembra 2008

Mesto bude počas zimy testovať ekologickejšiu soľ



Mesto Bratislava bude počas nadchádzajúcej zimnej údržby, ktorá potrvá od 1. decembra do 28. februára 2009, testovať na niektorých komunikáciách ekologickejšiu soľ. Tá sa už v súčasnosti ...



Zdieľať
BRATISLAVA 12. novembra (WEBNOVINY) - Mesto Bratislava bude počas nadchádzajúcej zimnej údržby, ktorá potrvá od 1. decembra do 28. februára 2009, testovať na niektorých komunikáciách ekologickejšiu soľ. Tá sa už v súčasnosti používa v chránenom krajinnom území, napríklad vo Vysokých Tatrách. V Bratislave by sa táto soľ mala používať pri posype mostov v správe mesta, teda Starého mosta, Nového mosta a Mosta Apollo. Používať sa bude aj v pešej zóne Starého Mesta, na Železnej studničke, na niektorých úsekoch diaľnice v Petržalke a v kopcovitých terénoch, napríklad na Kramároch, na Kolibe, v Mlynskej doline, na Dlhých Dieloch a uliciach okolo Hradu. Ako na dnešnej tlačovej besede povedal prvý námestník primátora Milan Cílek, mesto tým ušetrí peniaze. Konštatoval, že ekologickejšia soľ je síce približne trojnásobne drahšia ako tradične používaná soľ na posyp, dá sa ale riediť. V praxi to znamená, že mesto denne použije o 12,5 percenta soli menej. Celkovo tak môže ušetriť až okolo 65 ton soli. "V žiadnom prípade však nechceme ísť na úkor kvality," povedal Cílek. Ďalšou výhodou testovanej soli je, že rozpúšťa ľad a sneh až do teploty -23 stupňov Celzia a má antikorózne účinky. Na zimnú údržbu komunikácií zatiaľ mesto rezervovalo 130 mil. korún (4 315 209 €). Zimná údržba sa týka komunikácií v dĺžke 450,2 km, námestí, verejných priestranstiev, chodníkov, lávok a mostov vo výmere 385 509 metrov štvorcových, 249 zastávok MHD a 1 228 priechodov pre chodcov. Mesto má na zimnú údržbu k dispozícii 40 sypačov s pluhom, dva malotraktory s radlicou, osem multikár, 14 automobilov do troch ton, sedem nakladačov a 49 pracovníkov. SITA Mesto pripravilo novú službu Call-centrum BRATISLAVA 12. novembra (WEBNOVINY) - Obyvatelia Bratislavy budú môcť na telefónnom čísle 0850 211 525 nahlasovať všetky problémy a nedostatky, ktoré sa týkajú správy ciest. Ide napríklad o problémy s dopravným značením či svetelnou signalizáciou, nefungujúcim verejným osvetlením, poškodenými či znečistenými komunikáciami, problémy s podchodmi, lávkami pre peších, poškodenými zvodidlami a zábradliami alebo s poškodenou zeleňou v okolí ciest. Hlavné mesto od 15. novembra spúšťa novú službu - Call-centrum. Nová služba bude k dispozícii celoročne. "Je to pilotný projekt, prvá lastovička," povedal dnes na tlačovej besede prvý námestník primátora Milan Cílek. Nová služba by mala skvalitniť a urýchliť riešenie spomínaných problémov a nedostatkov. Občanovi stačí, ak zistené problémy nahlási na danom čísle, mesto by ich malo odstrániť do dvoch týždňov. Ak riešenie problému nebude v kompetencii mesta, ale mestskej časti, občan už nebude musieť volať na ďalšie číslo. Pracovníci Call-centra automaticky upozornia na situáciu príslušnú mestskú časť. Call-centrum bude občanom k dispozícii vždy po pracovnom čase na magistráte, cez víkend a počas sviatkov. Technické zariadenie telefonickej linky aj s odkazovačom stálo hlavné mesto 150 000 korún (4 979 €). SITA

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Trenčín je pre vyhodeného bezdomovca v spore s charitou
<< predchádzajúci článok
Putin si Medvedevov návrh na predĺženie mandátu pochvaľuje