24hod.sk    Počítače

21. mája 2008

Microsoft chce byť svetovou jednotkou on-line reklamy



Spoločnosť Microsoft sa chce v blízkej budúcnosti zamerať najmä na segment on-line reklamy. Na stredajšom diskusnom fóre Hospodárskych novín HN Club, to povedal prezident a výkonný riaditeľ Microsoft ...



Zdieľať
BRATISLAVA 21. mája (WEBNOVINY) - Spoločnosť Microsoft sa chce v blízkej budúcnosti zamerať najmä na segment on-line reklamy. Na stredajšom diskusnom fóre Hospodárskych novín HN Club, to povedal prezident a výkonný riaditeľ Microsoft Corporation Steve Ballmer. Ako pokračoval, Microsoft bude pokračovať v investíciách do nových možností a inovácií a ako príklad uviedol selektívnu reklamu zameranú na skutočné potreby spotrebiteľov. Ballmer prezentoval názor, že internetová forma reklamy bude v horizonte desiatich rokov predávať väčší objem reklamy, ako dnešné printové médiá. V súvislosti s tým vysvetlil aj zámer kúpy, alebo partnerstva so spoločnosťou Yahoo. Dôvodom je podľa neho stav, že dnes je Microsoft a Yahoo dvojkou a trojkou internetovej reklamy, pričom spoločnosť chce na tomto poli poraziť svojho najväčšieho konkurenta - spoločnosť Google. Vo svojom úvodnom príhovore HN Clubu Ballmer povedal, že najbližších 10 rokov bude dôležitejších, ako posledných 10 rokov, pričom najvýraznejšie sa zmení práve svet informačných technológií, médií a telekomunikácií. V súvislosti s tým prezentoval svoje tvrdenie, že za desať rokov už nebudú printové noviny, ale dôraz médií bude zameraný na internet. Ako príklad uviedol, že novinári v súčasnosti už potrebujú k svojej práci nielen text, ale tiež video a hlas, čo printové médiá neumožňujú. V horizonte piatich rokov vidí Ballmer ako najväčších konkurentov Microsoftu v jednotlivých segmentoch podnikania spoločnosti IBM, Oracle, Google a Apple. Ballmer tiež vidí obrovský potenciál v oblasti voľne šíriteľného softvéru, ako Linux a Open Office. Vláda nielen na Slovensku, ale vo všeobecnosti, má podľa Ballmera svojím neformálnym vplyvom podporovať šírenie technológií v podnikoch. Najväčšiu úlohu má však podľa neho vo vzdelávacom procese. Na záver stretnutia Ballmer hovoril o informačných technológiách, ktoré chápe ako nástroj na podporu ľudskej kreativity a komunikácie. Do protikladu s názorom, že ľudia vplyvom informačných technológií strácajú prácu, postavil postoj, koľko pracovných miest oblasť informačných technológií vytvára. Prezident a výkonný riaditeľ spoločnosti Microsoft Corporation Steve Ballmer v stredu podpísal dohody so Slovenskom, ktoré majú prispieť k informatizácii krajiny. Za prítomnosti podpredsedu vlády Dušana Čaploviča podpísal Ballmer spolu s ministrom financií Jánom Počiatkom Government Security Program (GSP), s vedúcim služobného úradu ministerstva školstva Františkom Schlosserom podpísal Memorandum o porozumení a podpore programu Partneri vo vzdelávaní. GSP je globálnou iniciatívou spoločnosti Microsoft, ktorá národným vládam a nadnárodným organizáciám poskytuje prístupové práva k zdrojovým kódom aktuálnych verzií programov, beta verziám a servisným balíkom systémov Windows, Windows Server a Microsoft Office. V rámci iniciatívy Partneri vo vzdelávaní sa na Slovensku realizovali a budú realizovať programy na podporu zavádzania inovácií do vzdelávania. SITA

   Tlač    Pošli

Prečítajte si tiež


https://www.24hod.sk/microsoft-chce-byt-svetovou-jednotkou-on-line-reklamy-cl53732.html