Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

27. apríla 2012

Mliekari zabojujú proti falošným domácim produktom



Vydávanie mliečnych výrobkov vyrobených v zahraničí za slovenské prinútilo mliekarov konať. Z vlastných prostriedkov preto od mája tohto roku rozbehnú kampaň, ktorej cieľom je ...



Zdieľať
mlieko BRATISLAVA 27. apríla (WEBNOVINY) - Vydávanie mliečnych výrobkov vyrobených v zahraničí za slovenské prinútilo mliekarov konať.


Z vlastných prostriedkov preto od mája tohto roku rozbehnú kampaň, ktorej cieľom je podporiť spotrebu mlieka a mliečnych výrobkov vyrobených na Slovensku.

"Spotrebitelia sú právom zmätení, v súčasnosti neexistuje jasné a jednotné označenie slovenskej potraviny. Niektoré výrobky názvom, obalom alebo označením skutočne zavádzajú, využívajú rozdielnu úroveň potravinového práva v jednotlivých členských krajinách EÚ," uviedla na piatkovej tlačovej besede generálna sekretárka Slovenského mliekarenského zväzu (SMZ) Zuzana Nouzovská.

Kampaň financujú prvovýrobcovia a spracovatelia mlieka z vlastných zdrojov, pričom celkovo na ňu vyčlenili 800 tis. eur. Prvá fáza kampane bude podľa Nouzovskej edukačná, ktorá naučí spotrebiteľa hľadať ovál s označením výrobcu a krajiny pôvodu.

V druhej časti chcú mliekari vyzdvihnúť pozitívne vlastnosti slovenských mliečnych výrobkov, pričom vychádzať budú z ich kvality, bezpečnosti a tradície. "Jej úlohou je stimulovať spotrebiteľa k nákupu slovenských mliečnych výrobkov,“ doplnila Nouzovská. Celá kampaň by mala trvať do konca októbra tohto roku.

Mliekari budú v kampani spolupracovať aj s obchodnými reťazcami Tesco, Terno a Coop Jednota Slovensko, ktoré boli podľa Nouzovskej viac než veľkorysé pri návrhu spolupráce. "Lidl a Kaufland sú tie reťazce, s ktorými je spolupráca najťažšia, v tejto fáze ju potvrdenú nemáme," konštatovala Nouzovská.

Spoluprácu s ministerstvom pôdohospodárstva mliekari nevylúčili, no momentálne s ňou nerátajú vzhľadom na nedostatok prostriedkov v štátnom rozpočte. "Nie je vylúčené, že v priebehu kampane požiadame ministerstvo o finančné prostriedky na potiahnutie kampane ďalej, možno až do konca roka," vysvetlila Nouzovská.

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Reakcia generálneho riaditeľa VšZP na príspevok v TV Markíza
<< predchádzajúci článok
Japonská centrálna banka opäť uvoľnila menovú politiku