Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Z domova

02. decembra 2013

Na Starom moste dali dole prvé matice, začína sa rekonštrukcia



Minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR Ján Počiatek (vľavo) spolu s eurokomisárom pre regionálnu politiku Johannesom Hahnom (vpravo) počas slávnostného začiatku rekonštrukcie Starého mosta v Bratislave v pondelok 2. ...



Zdieľať
Minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR Ján Počiatek (vľavo) spolu s eurokomisárom pre regionálnu politiku Johannesom Hahnom (vpravo) počas slávnostného začiatku rekonštrukcie Starého mosta v Bratislave v pondelok 2. decembra 2013. Na snímke uprostred primátor Bratislavy Milan Ftáčnik. Foto: TASR/Michal Svítok
Bratislava 2. decembra (TASR) – Bratislavský Starý most dnes ráno uzavreli pre verejnosť a na oceľovej konštrukcii už symbolicky odkrútili aj prvé tri matice. Čas životnosti Starého mosta sa totiž naplnil a začína sa jeho dvojročná rekonštrukcia.


Stavebné práce dnes odštartoval eurokomisár pre regionálny rozvoj Johannes Hahn spolu s ministrom dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR Jánom Počiatkom a primátorom Bratislavy Milanom Ftáčnikom. Každý z nich odskrutkoval jednu maticu mosta.

"Je to veľmi dôležité opatrenie na prepojenie dvoch častí Bratislavy, pretože to zlepší kvalitu života ľudí, najmä tých, ktorí bývajú v Petržalke," uviedol dnes eurokomisár Hahn s tým, že ďalšou úlohou rekonštrukcie je most zdvihnúť, aby pod ním mohli preplávať aj väčšie lode. "Takže je to viacúčelová práca, čím sa veľmi výrazne prispeje k naplneniu Dunajskej stratégie," doplnil. Hahn pripomenul, že je dôležité začať práce okamžite, pretože výstavba má trvať 22 mesiacov a peniaze z Európskej únie treba minúť do konca roka 2015. "Dúfam, že počas výstavby nedôjde k žiadnym nehodám," zaprial.

Hlavné mesto podpísalo s konzorciom MHD – Starý most, ktorého členmi sú firmy Eurovia SK, Eurovia CS a SMP-CZ, zmluvu o dielo na rekonštrukciu mosta aj vybudovanie električkovej trate do Petržalky ešte 22. októbra. "Je to asi najväčšia podpora verejnej dopravy v tomto volebnom období, pred troma rokmi tomuto projektu nikto neveril," podotkol dnes primátor Milan Ftáčnik. Z mosta, ktorý v pôvodnej podobe slávnostne otvárali ešte v roku 1890, by mali do jari zostať len piliere. Aj z nich však bude treba dva odstrániť a nahradiť jedným novým, treba totiž splniť požiadavku Európskej komisie na rozšírenie plavebného gabaritu. Premostenie by mal zhotoviteľ stavby rozoberať, v závislosti od poveternostných podmienok, počas celého zimného obdobia. Do marca budúceho roku by z panorámy Bratislavy mala zmiznúť celá oceľová mostná konštrukcia a nová má byť na rovnakom mieste dokončená do leta 2015.

Nový Starý most začne vznikať na petržalskej strane Dunaja. Konzorcium ho plánuje budovať po častiach a z Petržalky postupne vysúvať nad koryto rieky. Most bude klenutý, nie rovný ako dnes, v strede vyšší ako na okrajoch. Chodníky po oboch stranách dvojkoľajovej električkovej trate by mali byť široké 4,5 metra - 1,5 metra pre cyklistov, ktorí budú po moste jazdiť jednosmerne, tri metre pre peších. Lávky rozšíria o vyhliadkové plochy a v tých miestach bude mať most šírku cez 30 metrov. Koľaje zalejú do betónu, aby mohli cez most jazdiť napríklad záchranné či požiarne vozidlá. 



Konzorcium troch firiem projekt zrealizuje za 58,8 milióna eur bez DPH, čo bola podľa mesta najnižšia ponúknutá cena. EÚ financuje 85 percent, vláda SR 10 percent, mesto päť percent.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Liberáli sa chcú sterilizáciami zviditeľniť, tvrdí Smer
<< predchádzajúci článok
Silná jesenná búrka si v Grécku vyžiadala najmenej jednu obeť