Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Tlačové správy

Nadácia Tesco podporila domácich farmárov a slovenské produkty



Grantový program Nadácie Tesco



Zdieľať
Grantový program Nadácie Tesco Foto: Grantový program Nadácie Tesco
Bratislava 20. decembra (OTS) - Nechýbali praktické kurzy moderných výrobných postupov zameraných na inovácie a zvyšovanie bezpečnosti tradičných farmárskych produktov, ako aj správne nastavenie ich obchodnej a marketingovej stratégie.


Nadácia Tesco podporila vzdelávací program pre lokálnych farmárov a malých výrobcov potravín sumou 80-tisíc eur. Záštitu nad celým projektom prevzala ministerka pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR Gabriela Matečná. „Našou úlohou nie je len prekonávať aktuálne krízy, ale aj hľadať systémové riešenia pre poľnohospodárstvo na Slovensku do budúcnosti. Jedna z možností, ako oživiť celý sektor, je podpora mladých, malých a rodinných farmárov aj drobných výrobcov,“ uviedla Gabriela Matečná.

Do projektu sa zapojilo viac ako 200 farmárov. Kým v minulom roku bol projekt zameraný na oblasť hygieny a bezpečnosti potravín, tak tento rok podpora smerovala najmä do oblasti spracovania vlastnej produkcie, inovácií, bezpečnosti a kvality produktov. Cieľom bolo vytvoriť priaznivejšie podmienky na podnikanie v poľnohospodárstve a vo výrobe potravín, rozšíriť zamestnanosť a podporiť slovenský vidiek.
Foto: Grantový program Nadácie Tesco

„Cez grantový program sme pomohli vzdelať konkrétnych farmárov a malých výrobcov, ako si v budúcnosti môžu vyvinúť úplne nové inovatívne produkty. Iba tie nové produkty budú úspešné na konkurenčnom trhu, ktoré sú atraktívne pre spotrebiteľa a prinesú spotrebiteľovi pridanú hodnotu a zaujmú ho. Toto bol jeden z cieľov grantu,“ povedala Zuzana Lošáková, správkyňa Nadácie Tesco.

Rozvojom slovenského vidieka podľa Z. Lošákovej pomáha Nadácia Tesco vytvárať vyššiu a udržateľnú zamestnanosť v poľnohospodárstve. Tvrdí, že spolu s partnermi pomáhajú farmárom a malým výrobcom, pretože považujú za dôležité prispievať k rozvoju poľnohospodárstva a vidieka na Slovensku. Počas troch rokoch trvania grantu nadácie sa podarilo podľa nej pomôcť už vyše 500 farmárom a malým výrobcom.

„Spoločnosť Tesco je lídrom v inováciách vo svojom sektore, a preto aj my ako nadácia Tesco sme radi, že sme mohli prispieť k vývoju jedinečných lokálnych produktov s vysokou pridanou hodnotou, ako aj vytvoreniu ich marketingovo-obchodnej stratégie,“ povedala Zuzana Lošáková.

Na záverečnej konferencii v Nitre, ktorá sa konala začiatkom decembra, farmári prezentovali aj nové plody svojej práce. Kým niektorí boli doteraz napríklad iba výrobcovia mlieka alebo vína, dnes už vďaka grantovému programu Nadácie Tesco dokážu vyrábať rôzne druhy syrov vrátane zrejúcich alebo vyrábajú rôzne potravinárske výrobky z hrozna, ktoré majú lokálny charakter s vysokou pridanou hodnotou. Na konferencii sa všetky strany zhodli, že toto je jedna z ciest, ako oživiť a podporiť slovenský vidiek.
Foto: Grantový program Nadácie Tesco


Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Viac ako polovica výdavkov Karlovej Vsi v roku 2017 má ísť do škôl
<< predchádzajúci článok
V Holandsku sa rodí návrh na eutanáziu starých ľudí unavených životom