24hod.sk    Z domova

19. júla 2011

Najvyšší súd zamietol Hagyariho žalobu



Prezentačná jazda na midibuse, ktorou chcel prešovský primátor Pavel Hagyari spropagovať kúpu nových malých autobusov Dopravného podniku mesta Prešov, ho bude stáť rok bez vodičského preukazu a ...



Zdieľať
pavel hagyari PREŠOV 19. júla (WEBNOVINY) – Prezentačná jazda na midibuse, ktorou chcel prešovský primátor Pavel Hagyari spropagovať kúpu nových malých autobusov Dopravného podniku mesta Prešov, ho bude stáť rok bez vodičského preukazu a pokutu 300 eur.


Rozhodol o tom dnes Najvyšší súd SR, keď zamietol jeho žalobu. Hagyari si za volant midibusu sadol ešte 28. apríla 2009 a na kratšom úseku v mestskej časti Dúbrava - Šidlovec previezol niekoľko cestujúcich napriek tomu, že na vedenie takéhoto typu vozidla nemal oprávnenie.

O priestupku rozhodla pôvodne prešovská polícia koncom júna 2009. Výšku trestu mu policajti vymerali na spodnej hranici. Ako vtedy informoval prešovský krajský policajný hovorca Daniel Džobanik, sadzba za takýto priestupok je zadržanie vodičského preukazu na jeden až päť rokov a pokuta od 300 do 1 300 eur.


Na rozsudok reagoval SMS-kou

Hagyari s verdiktom strážcov verejného poriadku nebol spokojný a preto sa so žalobou obrátil na Krajský súd v Prešove. Ten primátora uznal vinným zo spáchania priestupku, ale vec vrátil na opätovné rozhodnutie policajnému správnemu orgánu pre nesprávne uloženú sankciu.

Prešovský primátor je v týchto dňoch na dovolenke v Turecku. Prostredníctvom hovorkyne prešovskej radnice Veroniky Gazdovej reagoval SMS správou, že sa k verdiktu najvyššieho súdu vyjadrí, keď bude mať k dispozície jeho písomné rozhodnutie.


Primátor argumentoval omylom

Na incident pred novinármi po prvý raz reagoval 30. júna 2009, keď už poznal rozhodnutie polície. Hagyari vtedy verejne vyhlásil, že mu je veľmi ľúto, že ohrozil dobré meno Prešova tým, že sa jeho meno spája s priestupkom. „Nejde o úmyselný priestupok, došlo k omylu medzi minibusom a midibusom,“ vysvetľoval primátor.

K omylu došlo aj pri komunikácii s riaditeľom dopravného podniku, keď sa ho pýtal, či má vodičské oprávnenie kategórie D, pričom on rozumel B. Podľa jeho slov bežne šoféruje aj minibusy, na základnej vojenskej službe šoféroval ešte väčšie autá, preto jazdu ovláda a bez väčších problémov si trúfol sadnúť za volant. Napriek tomu pred jazdou asi hodinu strávil s inštruktorom, takže podľa jeho presvedčenia nebol nikto vo vozidle ohrozený.

„Je mi ľúto, že k takému konaniu došlo. Aj keď si nemyslím, že moje konanie možno porovnať s konaním iných politikov, ktorí jazdia po diaľnici 200-kilometrovou rýchlosťou, s poslancami, ktorí jazdia opití a havarujú, a s ďalšími, ktorí jazdia na červenú a cez dve plné čiary,“ argumentoval Hagyari.

Zdôraznil, že išlo o neúmyselné konanie a necíti sa byť „arogantným porušovačom právnych noriem“, ako ho označili niektorí novinári. Hagyari vtedy argumentoval tým, že každý priestupok musí dosahovať spoločenskú nebezpečnosť. Preto je otázne, či takéto konanie, ktoré je neúmyselné, dosahuje nebezpečnosť priestupku. „Život bez vodičského preukazu nevnímam ako zásadný problém. Používam auto so šoférom,“ povedal pred dvoma rokmi Hagyari.

   Tlač    Pošli

Prečítajte si tiež


https://www.24hod.sk/najvyssi-sud-zamietol-hagyariho-zalobu-cl168395.html