Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

18. novembra 2015

Nárast konkurencie. Na linku z Bratislavy do Viedne prichádza RegioJet



Šófér spoločnosti Regiojet pomáha cestujúcim s úschovou batožiny do autobusu, archívne foto



Zdieľať
Šófér spoločnosti Regiojet pomáha cestujúcim s úschovou batožiny do autobusu, archívne foto Foto: TASR
Bratislava 18. novembra (TASR) - Autobusovú linku z Bratislavy do Viedne čaká nárast konkurencie. Od dnešného dňa totiž začína na tejto trase vypravovať autobusy aj súkromný dopravca RegioJet. Už teraz jazdia do Viedne autobusmi napríklad Blaguss, Slovak Lines alebo ÖBB-Postbus.


Podľa spoločnosti Slovak Lines prináša každá zdravá konkurencia pokrok a zlepšenie služieb pre cestujúcich. "Je voľný trh a každý dopravca má možnosť si to vyskúšať. Je to normálne," reagoval na príchod novej konkurencie generálny riaditeľ firmy Peter Sádovský.

Počet cestujúcich na tejto linke podľa jeho slov mierne stúpa. Zvýšený záujem je najmä v dovolenkovom období, ale závisí od viacerých faktorov, napríklad aj od finančnej situácie dovolenkárov. Spoločnosť má v súčasnosti na tejto linke 23 spojov denne v každom smere.

RegioJet tvrdí, že na túto linku prichádza preto, lebo chce ponúknuť cestujúcim viac spojov, lepšie ceny a novú kvalitu služieb. "Navyše chceme previazať novú linku do Viedne s našimi súčasnými spojmi z Banskej Bystrice, Nitry, Győru a Budapešti, ako aj s vlakovými spojmi z Košíc a Komárna," vymenoval hovorca spoločnosti Aleš Ondrůj.

Je to podľa neho súčasť stratégie firmy, podľa ktorej sa má z Bratislavy vybudovať dôležité prestupné miesto medzi vnútroštátnymi a medzinárodnými spojmi RegioJetu a Student Agency.

Dopravca linku spúšťa so 16 spojmi denne v obidvoch smeroch. Cestujúcim, ktorí pôjdu na letisko Schwechat, sľubuje garanciu preplatenia nákladov na letenky či dovolenku v prípade, že zavinením spoločnosti zmeškajú odlet svojho lietadla.

Takáto garancia je však podľa konkurenčného Slovak Lines "síce pekne znejúci, ale nepotrebný reklamný ťah". "Cestujúci, ktorí za rok zmeškajú let z dôvodu viny dopravcu, sa takmer nevyskytujú," konštatoval Sádovský.

Slovak Lines to podľa neho vie, pretože dopravu na letisko Schwechat vykonáva už viac ako 50 rokov. "Náš Poctivý lístok garantuje, že keby došlo napríklad k technickej poruche autobusu na ceste, bezodkladne vyštartuje náhradné vozidlo zo Slovenska alebo z Rakúska a náš personál urobí všetko preto, aby doviezol cestujúcich ešte k pôvodnému letu," dodal Sádovský.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Čitateľom sa predstavia literáti a štipendisti Vyšehrádskeho fondu
<< predchádzajúci článok
Festival Vysoké hory Nitra 2015 už túto sobotu