Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Šport    F1

18. októbra 2005

Návrat zlatej éry F1



Kolotoč tohtoročnej efjednotky sa dokrúil. Ponúkol porciu devätnástich Veľkých cien, čo sa ešte nikdy v jednej sezóne neodjazdilo.



Zdieľať
Fanúšikovia kráľovskej motoristickej triedy určite najviac privítali oživenie monotónnych pretekov. Vari aj preto, že Ferrari, ktoré jednoznačne vypĺňalo scenár posledných rokov, ustúpilo  pred kvalitou Renaultu a McLarenu. Zlaté časy formule 1 pripomenulo nie jedno tohoročné podujatie. Aj napriek tomu, že nováčikom, ktorí si pripísali premiérové body v kokpite mono-postov F1 (Ind Karthikejan, horúci kandidát na nováčika roku Monteiro z Portugalska, Holanďan Albers, Friesacher
z Rakúska alebo Talian  Liuzzi) bude ešte dlho trvať, kým pozbierajú skúsenosti. Šampionát však najviac oživili iní - majster sveta Fernando Alonso, ktorý sa postavil na najvyšší stupeň dovedna sedemkrát, rovnako ako druhý v poradí Kimi Räikkönen. O vyrovnanosti dvoch najlepších tímov svedčí aj počet pódiových umiestnení. Tu však mali navrch jazdci McLarenu s dvadsiatimi umiestneniami, kým piloti majstrovského Renaultu sa postavili na stupne „iba“ 17-krát. Napriek tomu sa však oslavovalo vo francúzskom tíme.

Od Benettonu  po Renault

Šéf majstrovského tímu tohtoročnej sezóny MS F1 Renault Flavio Briatore si po poslednom podujatí ročníka - Veľkej cene Číny, oživil staré spomienky. Presne pred 10 rokmi totiž pod vedením Briatoreho zvíťazil Benetton v Pohári konštruktérov a Michael Schumacher sa tešil z druhého titulu majstra sveta v kariére. O jednu dekádu neskôr, utopený v potokoch šampanského a obkolesený jasajúcim tímom, zažíval Briatore podobné pocity, pričom hlavnú úlohu hral tentoraz mladý španielsky pilot Fernando Alonso a francúzska stajňa Renault. „Mám z Flavia veľkú radosť. Vie, ako robiť obchod a vie, ako motivovať svojich ľudí,“ vyslovil uznanie technický riaditeľ Toyoty Mike Gascoyne. Okrúhle výročie býva časom na zamyslenie. Keď sa Alonso tešil po Veľkej cene Brazílie zo svojho prvého titulu majstra sveta, Briatore sa nezapojil do tradičných pódiových osláv, no stiahol sa do súkromia a spätne si premietal posledných pätnásť rokov života. „Fernando  povedal, že sa zamýšľal nad tým, čo sa vlastne v roku 2005 stalo. Ja som zas premýšľal, čo sa stalo za posledných pätnásť rokov, ktoré som spojil s Formulou 1,“ vysvetlil Flavio Briatore.

Ozvena zo ŠAnghaja

 Fernando Alonso (Renault)
„Je to fantastický pocit. Individuálnemu majstrovskému titulu sa nevyrovná nič, ale aj táto tímová oslava je skvelá. Renault si toto víťazstvo zaslúžil. Máme oba tituly a plne sme dokázali, že ak zariskujeme, tak môžeme vyhrávať!“

 Kimi Räikkönen (McLaren)
„Toto nebol náš deň. Druhé miesto dnes bolo maximom, ale to, samozrejme, na titul stačiť nemohlo. Auto nebolo od úvodu dostatočne rýchle a v závere už bolo neskoro. Gratulujeme Renaultu a už teraz sa nevieme dočkať novej sezóny.“

 Michael Schumacher
„Záverečné preteky potvrdili našu sezónu. Počas výjazdu safety car som mal studené
a zodraté pneumatiky. Jednodu-cho som sa zošmykol z trate. Neviem, či by som v opačnom prípade došiel do cieľa, pretože moje gumy boli v dezolátnom stave.“

Ferrari má dobrý nos

Po piatich úspešných rokoch so ziskom oboch titulov v F1 prišla na Ferrari kríza. Táto sezóna bola pre červených pravdepodobne najhoršou od najatia Michaela Schumachera. Tím z Maranella vybojoval v 19 pretekoch iba jedno jediné víťazstvo v Indianapolise, kde sa na štart postavilo iba šesť tímov. Hlavná vina za neúspechy sa pripisovala japonskému výrobcovi pneumatík značky Bridgestone, veľa hlasov však hovorilo aj o nedostatočnej kvalite monopostu F2005...
Šéf tímu Jean Todt už po pretekoch v Suzuke povedal, že momentálne si jeho tím vyčerpáva asi všetku smolu. Dúfa, že budúci rok bude o niečom celkom inom. „ Ak strčíte nos do hovna, tak to jasne zacítite a môžete na to reagovať,“ nezvyčajne načrtol situáciu Todt. Som veľmi prekvapený, že Ferrari sa aj napriek takej zlej sezóne umiestnilo na treťom mieste v Pohári konštruktérov i v Pohári jazdcov. Teraz nám je celkom jasné, kde sa nachádzame a čo musíme spraviť. Musíme optimalizovať všetko, čo si len vieme predstaviť. Vieme, ako to musíme spraviť, pretože v minulosti sa nám to už podarilo. Tento rok sme neodviedli dobrú prácu a museli sme za to zaplatiť,“ pokračoval Jean Todt.

Medailisti Veľkých cien

Austrália: 1. Fisichella , 2. Barrichello,
3. Alonso
Malajzia: 1. Alonso, 2. Trulli, 3. Heidfeld
Bahrajn: 1. Alonso, 2. Trulli, 3. Räikkönen
San Marino: 1. Alonso, 2. M. Schumacher,
3. Wurz
Španielsko: 1. Räikkönen, 2. Alonso, 3. Trulli
Monako: 1. Räikkönen, 2. Heidfeld,
3. Webber
Európy: 1. Alonso, 2. Heidfeld, 3. Barrichello
Kanady: 1. Räikkönen, 2. M. Schumacher, 3. Barrichello
USA: 1. M. Schumacher, 2. Barrichello,
3. Monteiro
Francúzsko: 1. Alonso, 2. Räikkönen, 3. M. Schumacher
V. Británia: 1. Montoya, 2. Alonso,
3. Räikkönen
Nemecko: 1. Alonso, 2. Montoya, 3. Button
Maďarsko: 1. Räikkönen, 2. M. Schumacher, 3. R. Schumacher
Turecko: 1. Räikkönen, 2. Alonso, 3. Montoya
Taliansko: 1. Montoya, 2. Alonso, 3. Fisichella
Belgicko: 1. Räikkönen, 2. Alonso, 3. Button
Brazília: 1. Montoya, 2. Räikkönen, 3. Alonso
Japonsko: 1. Räikkönen, 2. Fisichella,
3. Alonso
Čína: 1. Alonso, 2. Räikkönen,
3. R. Schumacher


   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Rozčarovaný som bol dvadsaťdva rokov
<< predchádzajúci článok
Buzek v Slovane skončil

Návrat zlatej éry F1 - diskusné fórum čitateľov