Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

03. mája 2011

NDS otvorila 13 ponúk v tendri na časť D1 Jánovce - Jablonov



Najnižšiu ponuku v tendri na prvú etapu výstavby úseku diaľnice D1 Jánovce - Jablonov v dĺžke 18,5 kilometra predložilo združenie firiem Váhostav - SK, a.s. Žilina a ...



Zdieľať
dialnica Foto: SITA/Tomáš BenedikovičBRATISLAVA 3. mája (WEBNOVINY) - Najnižšiu ponuku v tendri na prvú etapu výstavby úseku diaľnice D1 Jánovce - Jablonov v dĺžke 18,5 kilometra predložilo združenie firiem Váhostav - SK, a.s. Žilina a Bögl a Krýsl, k.s. Praha. Práce na 9-kilometrovej časti budúcej diaľnice medzi Spišským Štvrtkom a Levočou, naplánované na dva a pol roka, chce uskutočniť za 59,939 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH). Táto suma je pritom o takmer 37 % nižšia, ako bola predpokladaná cena zákazky v objeme 94,65 mil. eur bez dane. Národná diaľničná spoločnosť (NDS), a.s. otvorila ponuky trinástich uchádzačov koncom minulého týždňa, nechce ich však potvrdiť, pretože ich musí najprv vyhodnotiť. Jeden z nemenovaných účastníkov diaľničného tendra pre agentúru SITA potvrdil správnosť neoficiálnych údajov o predložených ponukách uchádzačov, ktoré v utorok zverejnil denník Sme.


Oproti predpokladanej cene zákazky je nižších dvanásť ponúk. Druhú najlacnejšiu cenu navrhla skupina firiem IMOS Brno a SDS Exmost, a to 60,83 mil. eur. Nasleduje konzorcium v zložení ViON Zlaté Moravce, a.s., Hastra, s.r.o. Žilina a M Silnice s ponukou takmer 63 mil. eur. Najväčšia domáca stavebná spoločnosť Doprastav, a.s. navrhla samostatne cenu 63,457 mil. eur. Eurovia SK, a.s. Košice a Eurovia CS, a.s. Praha majú spoločnú ponuku v objeme 71,023 mil. eur. Spoločnosť Skanska SK, a.s. Bratislava, ktorá mala vo viacerých iných diaľničných a železničných tendroch najnižšie ponuky, tentoraz spolu s materskou spoločnosťou Skanska, a.s. Praha navrhla tretiu najvyššiu cenu 85,658 mil. eur. Inžinierske stavby Košice, a.s. ako jediný uchádzač ponúkol vyššiu ako predpokladanú cenu, a to 102,309 mil. eur. Všetky údaje o cenách sú bez DPH.

Pôvodný termín na predkladanie a otváranie ponúk vo verejnej súťaži pre prvú etapu D1 Jánovce - Jablonov bol 8. február. Diaľničiari ho však museli preložiť, najprv na 15. apríla a následne na 29. apríla, pretože stavebná spoločnosť Doprastav mala výhrady k podmienkam verejnej súťaže. Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO) čiastočne vyhovel jednej z jej štyroch námietok a NDS musela upraviť podmienky v súťažných podkladoch. Zmeny sa týkali časti o dodržaní platných a účinných technických noriem a technologických predpisov pri realizácii stavby, ako aj o akceptovanej zmluvnej hodnote.

Ministerstvo dopravy pôvodne plánovalo, že práce na stavbe 18,5-kilometrovej diaľnice Jánovce - Jablonov, rozdelenej na dve časti, začnú v apríli. Generálny riaditeľ sekcie cestnej dopravy, pozemných komunikácií a investičných projektov na ministerstve dopravy Milín Kaňuščák informoval, že výstavba prvého úseku diaľnice pri Levoči by mala začať v júni tohto roka a dokončená by mohla byť koncom roka 2013. Predpokladaný začiatok stavby druhej etapy úseku v dĺžke 9,5 kilometra po Spišské Podhradie je v septembri tohto roka a jej ukončenie je plánované do konca roka 2014. Nový termín pre otváranie ponúk pre druhú časť tejto diaľnice NDS zatiaľ neurčila. Aj v tomto prípade ešte musí upraviť súťažné podklady, keďže ÚVO čiastočne vyhovel námietkam Doprastavu. Pôvodne mali byť ponuky uchádzačov predkladané a otvorené tiež 8. februára.

NDS vyhlásila tendre na oba úseky D1 Jánovce - Jablonov, ktoré mali byť pôvodne postavené v rámci prvého balíka PPP, vlani 26. novembra. Výstavba úsekov v celkovej dĺžke 18,5 kilometra by mohla podľa ich predpokladanej ceny stáť spolu 360,33 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty. Stavebné práce na prvom úseku za predpokladanú cenu 94,65 mil. eur bez dane by mali trvať dva a pol roka, respektíve 914 dní. Druhý úsek má predpokladanú cenu 265,68 mil. eur bez dane. Jeho výstavba je naplánovaná na viac ako tri a štvrť roka, alebo na 1 217 dní. Súčasťou druhého a zároveň drahšieho úseku diaľnice bude dvojrúrový tunel Šibenik dlhý 635,5 metra, ako aj mimoúrovňová križovatka a privádzač Levoča. NDS chce výstavbu diaľnice pri Levoči financovať z európskych peňazí a štátneho rozpočtu cez Operačný program Doprava.

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Muža, ktorý zradil ruských špiónov, odsúdia na 20 rokov
<< predchádzajúci článok
Slovensko hľadá prvýkrát Miss Kompost