Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

19. apríla 2019

NDS zvažuje, ako rýchlo sprejazdniť úsek D1 nadväzujúci na Višňové



Logo Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS).



Zdieľať
Logo Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS). Foto: TASR - Radovan Stoklasa
Bratislava 19. apríla (TASR) – Na sprejazdnenie úseku D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka je nutné dokončiť privádzač Lietavská Lúčka – Žilina. Jeho výstavbu brzdia problémy na úseku s tunelom Višňové. Privádzač sa mal totiž na diaľnicu napájať cez križovatku, ktorú malo postaviť taliansko-slovenské konzorcium. Národná diaľničná spoločnosť (NDS) preto v súčasnosti posudzuje možnosti, ako čo najrýchlejšie pokračovať vo výstavbe diaľničnej infraštruktúry.


Diaľničiari deklarujú stavebné dokončenie úseku D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka do konca tohto roka, do užívania ho majú odovzdať spolu s privádzačom Lietavská Lúčka – Žilina. Súčasný stav je podľa hovorkyne NDS Michaely Michalovej veľmi komplikovaný.

"Čo sa týka križovatky, NDS posudzuje všetky zákonné možnosti čo najrýchlejšieho pokračovania vo výstavbe diaľničnej infraštruktúry pri dodržiavaní princípov hospodárnosti a transparentnosti," priblížila pre TASR Michalová. Rezort dopravy uviedol, že diaľničiari pripravujú všetky potrebné kroky, aby bola križovatka dokončená prednostne. Križovatka je vo vysokom štádiu rozpracovanosti a o ďalšom postupe sa má rozhodnúť až po ukončení inventarizácie projektu.

Pri výstavbe privádzača je podľa NDS potrebné riešiť aj problémy v súvislosti s požiadavkami tretích strán, zmenu organizácie dopravy aj vynútené zmeny technického riešenia, najmä preložiek vedenia vysokého napätia. Tieto zmeny majú podľa rezortu dopravy aj NDS vplyv na priebeh prác a lehotu výstavby.

"Medzi najzložitejšie požiadavky jednoznačne patrí vylúčenie staveniskovej dopravy z miestnych komunikácií v oblasti Žiliny, ktoré znamenali aktualizáciu plánu organizácie výstavby a dopravy a zároveň projektovanie, realizáciu a zabezpečenie legislatívneho procesu na vybudovanie súbežnej prístupovej komunikácie s privádzačom," opísala hovorkyňa NDS.

Ďalšou požiadavkou je zmena preložky vedenia vysokého napätia. Tá vyžaduje dočasné preloženie a zabezpečenie legislatívnej zmeny trvalej preložky vedenia vysokého napätia. Požiadavka na realizáciu premostenia a úpravy prístupovej komunikácie v smere Bytčica – Rosina podľa Michalovej nebola predmetom ponuky a žiadosť o realizáciu vznikla dodatočne.

"Spomínané požiadavky vznikli pred spustením výstavby najmä pri prerokovaní plánu organizácie dopravy a výstavby a dokumentácie na realizáciu stavby," ozrejmila hovorkyňa diaľničiarov.

NDS súčasne podotkla, že samotné spustenie do prevádzky dopravného uzla Žilina a nadväzujúce stavebné úpravy požadované predstaviteľmi mesta Žilina a Dopravnou políciou SR môžu znamenať odsun sprevádzkovania celej sústavy stavieb do prvej polovice roku 2020.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Po nehode autobusu na Madeire je ešte stále hospitalizovaných 16 ľudí
<< predchádzajúci článok
Notre-Dame pomôžu obnoviť aj návštevníci pamiatok na Liptove a Orave