Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Kariéra

27. decembra 2005

Nestrácajte čas a robte, čo je dôležité



Úspešní ľudia sú schopní zvládnuť veľké množstvo práce vďaka technikám využívania času, vďaka koncentrovaniu na dôležité úlohy a vďaka delegovaniu.



Zdieľať
  Podľa internetového magazínu HRweb.sk je úlohou plánovania stanovenie cieľov, ktoré sú zároveň zdrojom motivácie. Takéto ciele musia spĺňať určité požiadavky: mali by vychádzať z vízie, mali by byť písomne zachytené a mali by byť reálne. Práve posledná požiadavka je veľmi dôležitá. Ak chcete, aby vaše ciele boli reálne, musíte sa okrem iného zamyslieť aj nad časovým horizontom. Pozrite sa bližšie na efektivitu vášho manažmentu času a na stanovovanie úloh, ktoré v najbližšom čase potrebujete splniť. Skúste analyzovať dôležitosť jednotlivých úloh a naplánujte ich pomocou techník efektívneho využívania času.

Dôležitú časť manažmentu času predstavujú zlodeji času. Ak sa vám ich podarí identifikovať, môžete presunúť čas, ktorý ich pôsobením strácate, na úlohy, ktoré sú pre vás dôležité. Skôr, ako sa začnete podrobnejšie zaoberať tajomstvami manažmentu času, skúste si položiť zopár otázok:
l Čo pre vás znamená čas?
l Prečo je čas cenný?
l Kto rozhoduje o vašom čase?
Hľadajte dôvody, prečo nikdy nemáte dosť času. Uveďte päť vecí, ktoré by ste urobili, keby ste mali viac času. Spomeňte si na nesplnené úlohy, ktoré vás prenasledujú z minulosti. Pomenujte veci, ktoré robíte radi, a veci, ktoré robíte neradi. Zapíšte si myšlienky, na ktoré ste prišli. Vyhraďte si v najbližšom čase chvíľu a zamyslite sa nad nimi. Môžete začať ešte dnes napríklad cestou domov.  

(hyž)


   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Milionárka Linda si už pozrela nový byt.
<< predchádzajúci článok
Postavte predsavzatia na nohy!