Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

24. novembra 2017

Neuhradené platby zákazníkov spôsobujú zvyšovanie cien aj prepúšťanie



Na neuhradené alebo meškajúce platby zo strany zákazníkov alebo odberateľov reagujú spoločnosti znižovaním počtu pracovníkov alebo zvyšovaním cien. ...



Zdieľať
Ilustračné foto. Foto: TASR/AP/Manu Fernandez
Bratislava 24. novembra (TASR) – Na neuhradené alebo meškajúce platby zo strany zákazníkov alebo odberateľov reagujú spoločnosti znižovaním počtu pracovníkov alebo zvyšovaním cien. Snažia sa tak o minimalizáciu rizík, píše sa v štúdii European Payment Practices (Európske platobné postupy) za rok 2017, ktorú vypracovala spoločnosť EOS.


"Mnohí ľudia neuhrádzajú svoje záväzky načas kvôli tomu, že sa sami ocitajú v nepriaznivej ekonomickej situácii. Celkom si neuvedomujú dôsledky meškajúcich platieb," upozornil konateľ spoločnosti EOS KSI Slovensko Michal Šoltes.

Prieskum potvrdil, že 23 % zákazníkov na Slovensku platí za tovary a služby s omeškaním a úplne nevymožiteľné sú 4 % pohľadávok. Až 26 % slovenských firiem zvyšuje ceny, aby sa vyhli potenciálnym hrozbám. Spoločnosti však reagujú aj iným spôsobom – prepúšťajú alebo zmrazujú príjem nových zamestnancov. Pre tento krok sa podľa štúdie rozhodne takmer každý štvrtý podnik na Slovensku (24 %).

Tento problém sa však týka celej Európy. Neskoré úhrady sa realizujú v 19 % prípadov a v 3 % sa nezrealizujú vôbec. Zdražovanie ako reakcia na tento jav je výraznejšia vo východnej Európe s tým, že najväčší počet firiem, ktoré v dôsledku zvyšujú ceny, je v Maďarsku (32 %). Po ňom nasledujú chorvátske podniky (30 %). V oblasti západnej Európy najviac k tomuto kroku pristupujú britské (26 %) a švajčiarske spoločnosti (24 %). V Nemecku takýmto spôsobom reagujú len 4 % firiem.

Zníženie počtu zamestnancov alebo zastavenie náboru nových ako reakcia na oneskorené a neuhradené platby je najsilnejšie v Grécku. V prieskume to uviedlo 31 % spoločností. Nasleduje Spojené kráľovstvo s 29 %, po ňom tento prístup realizovalo zhodne 27 % rumunských aj španielskych firiem. Oproti tomu v Nemecku na stavy zamestnancov siahalo len 6 % podnikov.

Prieskum, ktorý realizuje skupina EOS, analyzuje vzťahy medzi správaním spotrebiteľa pri platení, platobnými podmienkami a vplyvom peňažných tokov na európsku ekonomiku a spoločnosť. Nezávislý inštitút pre prieskum trhu Kantar TNS v ňom oslovil 3200 odborníkov zo 16 európskych krajín, z toho aj 200 firiem zo Slovenska.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
IVO: Odporcom demokracie by nedovolilo zakladať strany 53 % ľudí
<< predchádzajúci článok
Včerajšia nehoda pri Šamoríne stála život dvoch dievčat