Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Auto moto

27. februára 2008

Nissan vlani predal v SR necelé dve tisícky automobilov



Automobilka Nissan predala v minulom roku na Slovensku 1 924 automobilov. Jej trhový podiel sa tým zvýšil z 2,06 % z roku 2006, kedy predala 1 621 automobilov, na vlaňajších 2,3 %. Rast predaja pritom ...



Zdieľať
BRATISLAVA 27. februára (WEBNOVINY) - Automobilka Nissan predala v minulom roku na Slovensku 1 924 automobilov. Jej trhový podiel sa tým zvýšil z 2,06 % z roku 2006, kedy predala 1 621 automobilov, na vlaňajších 2,3 %. Rast predaja pritom Nissan na Slovensku očakáva aj v ďalších rokoch. "Potenciál slovenského trhu je vzhľadom na najväčší ekonomický rast v regióne strednej a východnej Európy veľký," konštatovala v stredu na konferencii AutoSlovakia08 PR manažérka Nissan Sales Central and Eastern Europe (NSCEE) pre Českú republiku a Slovensko Martina Jirásková. Významný potenciál však Nissan vidí aj v rámci celého regiónu strednej a východnej Európy, ktorý by sa mal stať kľúčovým trhom v stratégii predaja a rastu spoločnosti Nissan v Európe. Vlani Nissan v regióne predal 22 788 automobilov, čo znamenalo medziročný nárast o takmer 16 %. Trhový podiel Nissanu v strednej a východnej Európe sa tým zvýšil z 2,4 % ba 2,7 %. Do roku 2008 plánuje spoločnosť ďalší nárast predaja v regióne na takmer 26 tis. automobilov a trhový podiel by mal vzrásť na 3,2 %. Kvôli svojim expanzívnym plánom v strednej Európe, ktoré mali predovšetkým oživiť predaj značky Nissan v regióne, spoločnosť v uplynulých rokoch kompletne zmenila svoju predajnú stratégiu. V roku 2005 vznikla nová spoločnosť NSCEE, ktorá postupne prevzala obchodné aktivity výhradných privátnych importérov automobilov Nissan na Slovensku, v Českej republike, Poľsku a v Maďarsku, kde teraz automobily ponúka prostredníctvom autorizovaných dílerov. Podľa Jiráskovej táto stratégia umožňuje lepší kontakt obchodníka priamo s výrobcom automobilu a priniesla tiež výrazné investície Nissanu do oblasti predaja a marketingu. Napriek tomu, že Nissan považuje strednú a východnú Európu za mimoriadne perspektívny región, výrobný závod sa tu zatiaľ postaviť neplánuje. "V najbližšom období nemáme plány postaviť výrobný závod na Slovensku a ani v strednej Európe. Minulý rok sme totiž otvorili novú fabriku v Rusku. Takže aj keď v tomto regióne zatiaľ závod stavať neplánujeme, máme odtiaľto množstvo dodávateľov," dodala Jirásková. SITA

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
EK udelila Microsoftu ďalšiu rekordnú pokutu
<< predchádzajúci článok
Madonna vydá album Hard Candy na konci apríla