Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Z domova

04. februára 2013

Núdzová linka je zneužívaná, každý druhý hovor bol falošný



Zo všetkých hovorov na tiesňové číslo 112 bola minulý rok asi polovica neoprávnených. "Znamená to, že nešlo o ohrozenie života, zdravia, majetku alebo životného prostredia. ...



Zdieľať
linka 112 BRATISLAVA 4. februára (WEBNOVINY) - Zo všetkých hovorov na tiesňové číslo 112 bola minulý rok asi polovica neoprávnených.


"Znamená to, že nešlo o ohrozenie života, zdravia, majetku alebo životného prostredia. Išlo teda o tzv. volania bez udalosti," uviedla pre agentúru SITA Marta Fabianová z Komunikačného odboru Kancelárie ministra vnútra.

Ľudia volali podľa nej aj vtedy, ak chceli len zistiť, či tiesňové volanie funguje, chceli ohlásiť vymyslenú udalosť, len sa pobaviť alebo sa chceli len o niečom informovať, napríklad o telefónnych číslach či cestovnom poriadku.

Počet takýchto hovorov sa znížil po zavedení oznamov pred hovorom v júli 2011. "Dovtedy bolo 80 percent hovorov na číslo 112 falošných," dodala Fabianová.

Na linku 112 bolo vlani denne uskutočnených v priemere asi 4 275 telefonátov.

"Počet hovorov pravidelne stúpa počas víkendov, prázdnin a sviatkov. Najčastejšie sa ľudia obracajú na linku 112 so zdravotnými problémami," doplnila Fabianová. Na linku prišlo vlani viac ako 1,5 milióna hovorov. Najviac volaní zaznamenali v Košickom kraji, naopak najmenej ich bolo v Trenčianskom.

Za zneužitie čísla tiesňového volania 112, ak niekto úmyselne vyžiada poskytnutie pomoci, ktorá nebola potrebná, alebo úmyselne linku blokuje, hrozí pokuta do 1 659 eur.

Ak niekto na číslo tiesňového volania 112 oznámi poplašnú správu, ktorá nie je pravdivá a spôsobí tak nebezpečenstvo vážneho znepokojenia, dopúšťa sa trestného činu šírenia poplašnej správy a hrozí mu trest odňatia slobody na jeden až päť rokov. Číslo 112 slúži na privolanie zložiek integrovaného záchranného systému v tiesni, ako sú napríklad hasiči, záchranná zdravotná služba, polícia či horskí záchranári. Volať naň možno bezplatne 24 hodín denne z akéhokoľvek telefónu – pevnej linky, mobilu či telefónneho automatu.

Výhodou oproti národným číslam tiesňového volania (150,155,158) je existencia lokalizácie volajúceho a možnosť volať z mobilu aj bez SIM karty a taktiež v prípade, ak mobilný užívateľ je mimo pokrytia mobilnou sieťou. Číslo 112 funguje vo všetkých štátoch EÚ a okrem toho aj v Chorvátsku, Turecku, Nórsku, Srbsku a na Islande. Na Slovensku funguje už takmer desať rokov, od júla 2003.

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Do Číny zavítal zástupca šéfa sýrskej diplomacie
<< predchádzajúci článok
Turisti strávia v Tatrách priemerne tri a pol dňa