Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Zo zahraničia

17. februára 2010

O pár dní obnovia pátranie po troskách Airbusu



O pár dní sa začne nová pátracia operácia po troskách havarovaného lietadla spoločnosti Air France, ktoré sa v júni minulého roku zrútilo do Atlantického ...



Zdieľať
Ilustračné foto SITA, AP


LE BOURGET 17. februára (WEBNOVINY) - O pár dní sa začne nová pátracia operácia po troskách havarovaného lietadla spoločnosti Air France, ktoré sa v júni minulého roku zrútilo do Atlantického oceánu. V stredu o tom informoval Jean-Paul Troadec, šéf francúzskej agentúry pre vyšetrovanie leteckých nehôd (BEA).

Pátracia operácia, ktorá zahŕňa americké a nórske lode, bude stáť 10 miliónov dolárov. Sústrediť sa bude na oblasť o rozlohe vyše 2000 štvorcových kilometrov, pričom v niektorých miestach hĺbka dosahuje až 4 kilometre. Financie poskytnú spoločne Air France a Airbus. Pri pátraní pomôžu experti z Británie, Nemecka, Ruska a Brazílie, ako aj súkromné organizácie. Rodiny obetí nové pátranie privítali.

Prvá pátracia akcia tesne po havárii nebola úspešná, keďže sa nepodarilo nájsť ani jednu z čiernych skriniek. To podľa Troadeca znemožňuje ukončiť vyšetrovanie nešťastia. Čierne skrinky vysielajú signál len asi mesiac, pátrací tím však použije ponorky a lode vybavené sonarmi, ktoré by mohli trosky lietadla . Podľa vyšetrovateľov čierne skrinky sú schopné prežiť pod vodou aj taký dlhý čas a zaznamenané údaje budú čitateľné aj napriek niekoľkomesačnému pôsobeniu mora.

Stroj typu Airbus A330 s 216 pasažiermi a 12 členmi posádky na palube zmizol v noci z 31. mája na 1. júna nad Atlantickým oceánom približne tisíc kilometrov od brazílskeho pobrežia. Predpokladá sa, že lietadlo sa zrútilo do mora po tom, ako počas preletu cez oblasť silných búrok zlyhali zariadenia na meranie okamžitej rýchlosti. Pri nehode letu AF 447 z Ria de Janeiro do Paríža zahynuli občania 33 krajín vrátane 72 Francúzov, 59 Brazílčanov, 26 Nemcov a troch Slovákov.

Vyšetrovanie nešťastia sa zameralo najmä na možnosť zlyhania tzv. Pitotových trubiek, ktoré slúžia na meranie rýchlosti. Na ich poškodenie upozornili pred haváriou automatické správy odvysielané lietadlom. Vyšetrovatelia z agentúry BEA vo svojej správe konštatovali, že príčinu nešťastia síce vyšetrovanie zatiaľ neodhalilo, no " použité Pitotove trubice sú poruchové". Spoločnosť Air France pod tlakom odborov vymenila od tragédie vonkajšie rýchlostné senzory na všetkých svojich lietadlách typu Airbus A330 a A340.

SITA/AP

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Sarkozy je na Haiti, sľúbil im 326 miliónov eur
<< predchádzajúci článok
Hrubý domáci produkt OECD vzrástol o 0,8 %