Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Tlačové správy

Odvážna zmena receptúry Slovákom zachutila, gastro prevádzkam svitá na lepšie časy



Uplynulý rok bol v porovnaní s predošlým rokom plným zmien. Zmenili sa chuťové preferencie dlhoročných pivárov, nový vietor priniesli chute nováčikov, ale správanie na trhu ovplyvnilo aj šetrné ...



Zdieľať
hitchhiker films zlaty bazant shoot jakub kovalik 216 676x450 13.12.2023 (SITA.sk) - Uplynulý rok bol v porovnaní s predošlým rokom plným zmien. Zmenili sa chuťové preferencie dlhoročných pivárov, nový vietor priniesli chute nováčikov, ale správanie na trhu ovplyvnilo aj šetrné nakladanie s financiami. Líder na slovenskom pivnom trhu, spoločnosť HEINEKEN Slovensko, reagoval na tieto zmeny množstvom noviniek - tak pre zákazníkov, ako aj biznis partnerov. Konzumentov piva zaujala najmä zmena receptúry klasickej pivnej dvanástky po dvadsiatich piatich rokoch.


Tohtoročné čísla z predaja produktov HEINEKEN Slovensko potvrdili, že horká dvanástka Zlatý Bažant 12% Slovenský ležiak pivárov zaujala. "Novinka na trhu naozaj zafungovala a len v retaili sa jej predalo približne o tretinu viac, než tradičnej dvanástky minulý rok. Nový chuťový profil oslovil širokú skupinu konzumentov, vrátane tých, ktorí doteraz Zlatého Bažanta 12 % nemali vo svojom portfóliu," hovorí Luis Prata, generálny riaditeľ HEINEKEN Slovensko.

Populárnejšími boli pivné desiatky


Popri novej dvanástke boli stále najpredávanejšie klasické svetlé ležiaky, najmä desiatky Kelt a Corgoň. Najväčší rozdiel oproti roku 2022 spočíva v tom, že vo všeobecnosti klesol predaj pivných dvanástok a stúpol predaj desiatok. Dôvodom je zvyšujúca sa inflácia a stúpajúce ceny. Ľudia preferujú cenovo dostupnejšie produkty, ktorými pivné desiatky vo všeobecnosti sú.

Rozdiely sú viditeľné aj medzi jednotlivými regiónmi. "Sú oblasti, kde je viac preferované 10% pivo a regióny, kde, naopak uprednostňujú 12% pivo. Bez ohľadu na to, aký pivný štýl, či kategóriu uprednostňujú konzumenti, uvedomujeme si, že to najdôležitejšie je prvotriedna kvalita, a preto sme aj tento rok vzdelávali našich partnerov v oblastiach správneho čapovania, či celkovej starostlivosti o pivo," zdôrazňuje generálny riaditeľ.

Tradícia verzus novinky


Na druhej strane na slovenský trh prichádzajú mladší spotrebitelia, ktorí sa neboja experimentovať a siahajú aj po netradičnejších chutiach. A tak popri ležiakoch a stále populárnych radleroch Zlatý Bažant 0,0% oslovujú zákazníkov aj menej konvenčné produkty ako Desperados alebo Mort Subite. Úspech zaznamenal nový Desperados Strawberry Margarita, ktorého sa počas sezóny predalo o polovicu viac než minuloročnej novinky Desperados Lime.

Čo sa týka obalov, naďalej stúpa záujem o vratné sklenené fľaše, ktoré majú na Slovensku dlhú tradíciu. Vzhľadom na menšiu ekologickú stopu a nižšiu cenu sú zaujímavé tak pre mladých ľudí, ako aj staršie generácie. V ponuke spoločnosti HEINEKEN Slovensko je dôležitá pestrosť a rôznorodosť. "Naším cieľom je naďalej ponúkať produkty, ktoré budú vďaka veľkej škále štýlov, chuťových profilov a balení atraktívne pre široké spektrum spotrebiteľov a spotrebiteliek každého veku a v každom kúte Slovenska," vysvetľuje Prata.

Ľudia uprednostňujú exteriéry a komplexnejšie služby


Celkové spotrebiteľské správanie zákazníkov sa naďalej mení a bude zaujímavé sledovať, kam tento vývoj povedie. Dobrou správou je, že zanikanie prevádzok v súvislosti s pandemickým obdobím sa pomaly končí. Obdobie krízy je viac-menej zažehnané a to, čo zažívame dnes, sú už len dozvuky.

Z dát spoločnosti vyplýva, že ľudia naďalej preferujú využívanie exteriérových služieb – radšej si posedia vonku, ako v interiéri. Našťastie bola jeseň v roku 2023 naozaj nezvyčajne teplá a dlhá, a tak si návštevníci podnikov v sieti HORECA mohli vychutnať typické letné posedávanie na terase aj v septembri. Na priaznivejšie počasie reagovali aj samotné prevádzky, keď v porovnaní s predchádzajúcimi rokmi ponechali dlhšie otvorené terasy, čo samozrejme konzumenti privítali.

Množstvo prevádzok prešlo a stále prechádza akousi transformáciou – už nie sú len krčmami či pubmi, menia sa na podniky s komplexnejšími službami a pridanou hodnotou (napr. z krčiem na jednoduché reštaurácie). Hoci zákazníci šetria, kde sa dá, paradoxne sú ochotní priplatiť si za vyšší štandard služieb a dopriať si aspoň príležitostne komplexný zážitok.

Spoločnosť HEINEKEN Slovensko naďalej ponúka svojim biznis klientom množstvo príležitostí na vzdelávanie sa a zlepšovanie samotného podnikania. V HORECA Academy majú klienti prístup k dôležitým informáciám ako Desatoro moderného podniku, školu čapovania piva, školenie k párovaniu piva a jedla, či odporúčania smerom k online komunikácii.

Zmeny robí aj samotný HEINEKEN


Aj spoločnosť HEINEKEN Slovensko sa rozhodla reagovať na zložité zmeny v biznis svete a nedávno predstavila verejnosti vylepšenú e-commerce platformu EAZLE. "Cieľom novej digitálnej platformy je poskytnúť majiteľom prevádzok, distribútorom či veľkoobchodníkom najlepšie ponuky, odmeny a promo akcie prispôsobené ich podnikaniu, pričom objednávanie bude jednoduchšie a efektívnejšie," hovorí e-commerce manažér HEINEKEN Slovensko Ladislav Ryboš. Partneri HEINEKEN Slovensko budú mať vďaka platforme prístup k najnovším inováciám a trendom v oblasti online objednávania alebo riadenia svojej prevádzky. V budúcnosti sa môžu tešiť aj na nové funkcie a príležitosti spolupráce. Zmena sa zatiaľ týka 65 % prevádzok na Slovensku.

Informačný servis


Zdroj: SITA.sk - Odvážna zmena receptúry Slovákom zachutila, gastro prevádzkam svitá na lepšie časy © SITA Všetky práva vyhradené.

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Alan Hyža: Zem, ktorá zostáva
<< predchádzajúci článok
Čoraz viac Slovákov siaha po netradičných erotických darčekoch. Tu sú tie najpopulárnejšie