Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

29. apríla 2008

Orange a T-Mobile poplatky za prenos čísla zatiaľ nezrušia



Výzva tretieho mobilného operátora Telefónica O2 Slovakia, s.r.o. na zrušenie poplatkov za prenos čísla nenájde zrejme uplatnenie na mobilnom telekomunikačnom trhu. Ako agentúru SITA informoval ...



Zdieľať
BRATISLAVA 29. apríla (WEBNOVINY) - Výzva tretieho mobilného operátora Telefónica O2 Slovakia, s.r.o. na zrušenie poplatkov za prenos čísla nenájde zrejme uplatnenie na mobilnom telekomunikačnom trhu. Ako agentúru SITA informoval manažér vzťahov s verejnosťou Orange Slovensko Peter Tóth, spoločnosť sa bude venovať zmysluplnejším témam pre klientov, ako je znižovanie poplatku za prenos čísla. "Samotná Telefonica O2 Slovakia oznámila, že ich počet zákazníkov je polovičný oproti stavu spred troch mesiacov. Nevedia si teda udržať ani svojich vlastných zákazníkov. Orange Slovensko sa bude venovať len témam, ktoré sú zmysluplné pre jej klientov," uviedol Tóth. Orange už v tomto roku poplatok za prenos čísla znižoval, pričom na tento krok pristúpil po zverejnení 13. implementačnej správy Európskej komisie (EK) o pokroku za rok 2007, ktorá sa týka jednotného európskeho trhu elektronických komunikácií. "Táto implementačná správa totiž umožňuje prvýkrát stanoviť doteraz kritizovaný poplatok na základe objektívne dostupných porovnaní na úrovni európskeho priemeru. Doteraz podobné porovnania z oficiálnych zdrojov totiž k dispozícii neboli," vysvetlil marcový krok operátora Tóth. Spoločnosť T-Mobile Slovensko, a.s., chce o zmene, alebo zrušení poplatku rozhodnúť samostatne. Účelom poplatku je pokryť aspoň časť nákladov spojených s prevádzkovaním tejto služby. O prípadnej zmene alebo zrušení poplatku rozhodneme samostatne, zohľadňujúc objektívne prepočty," informoval agentúru SITA hovorca T-Mobile Andrej Gargulák. Tretí mobilný operátor Telefónica O2 Slovakia, s.r.o., vyzval v utorok zvyšných operátorov na zrušenie poplatkov za prenositeľnosť čísla. O2 tak chce odstrániť ďalšiu bariéru obmedzujúcu liberalizáciu trhu. Ako na utorkovej tlačovej konferencii povedal generálny riaditeľ Telefónica O2 Slovakia Juraj Šedivý, ich ďalším cieľom je znížiť časovú náročnosť pri prenose čísla, ktorá v súčasnosti trvá 25 dní. Slovensko patrí podľa Šedivého ku krajinám s najdlhšou dobou prenosu čísla v rámci celej Európskej únie. Skrátenie tohto procesu je podľa neho svetovým trendom, ktorý vychádza z možností automatizovaného procesu prenášania telefónneho čísla. V Írsku a Malte trvá prenos jeden deň, v Nemecku a Rakúsku tri dni a v susednom Česku je to podľa Šedivého päť dní. Telefónica O2 ďalej informovala, že prenositeľnosť čísla v automatickom režime pre všetkých troch mobilných operátorov odštartuje 5. mája. "Sprístupnenie systému pre tretieho operátora prichádza po 17-mesačnom tlaku O2 a Telekomunikačného úradu SR na ostatných dvoch operátorov," informovala spoločnosť. "Možnosť ponechať si svoje číslo pri zmene operátora znamená ďalší krok k otvoreniu konkurenčného prostredia, ktoré prinesie zákazníkom lepšie služby aj ceny," povedal Šedivý. Víziou O2 je dosiahnutie stavu, kedy bude prenesenie čísla trvať maximálne dva dni a zákazník za túto službu nebude platiť žiadny poplatok. Telefónica tiež informovala, že každý zákazník paušálnych služieb, ktorý si bude chcieť svoje číslo od iného operátora preniesť do siete O2, dostane 500 Sk, ktoré sa mu budú postupne odpočítavať z faktúry. "Je to kompenzácia pokuty, ktorú od svojich zákazníkov požadujú ostatní dvaja operátori vo forme poplatku za prenesenie čísla," informoval Šedivý. Od novembra minulého roku, odkedy túto službu operátor manuálne poskytuje, podalo žiadosť o prenos čísla k O2 1 427 zákazníkov. K 31. decembru minulého roka evidovala Telefónica O2 565,4 tis. klientov, pričom všetci traja mobilní operátori evidovali dohromady 6,126 mil. zákazníkov. V marci tohto roka firma začala ponúkať aj biznis paušály pre živnostníkov, podnikateľov a malé firmy. Na konci prvého štvrťroka 2008 mal operátor 287 tis. aktívnych klientov. SITA

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Rozdeľovanie súrodencov je stále aktuálny problém
<< predchádzajúci článok
Peking vyzval dalajlámu, aby si vážil možnosť rokovať