Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

22. apríla 2009

Orange plánuje kampaň ”nudných” kábloviek upraviť



Telekomunikačný operátor Orange Slovensko plánuje svoju reklamu, ktorá sa podľa kritiky Asociácie prevádzkovateľov káblovej televízie (APKT) snaží vykresliť káblovú televíziu ako "nudnú", ...



Zdieľať
BRATISLAVA 22. apríla (WEBNOVINY) - Telekomunikačný operátor Orange Slovensko plánuje svoju reklamu, ktorá sa podľa kritiky Asociácie prevádzkovateľov káblovej televízie (APKT) snaží vykresliť káblovú televíziu ako "nudnú", upraviť. "Pri tvorbe reklamnej kampane na službu FiberTV v žiadnom prípade nebolo našim cieľom znevažovať iné produkty alebo poskytovateľov káblovej televízie," uviedol pre agentúru SITA manažér vzťahov s verejnosťou Orange Slovensko Peter Tóth. Ako ďalej informoval, Orange je naďalej presvedčený, že kampaň nie je klamlivá a používa len prijateľnú reklamnú nadsádzku ktorá je v reklame úplne bežná. "Preto nás mrzí, že sa ňou niektoré konkrétne subjekty cítia byť dotknuté. Na dôkaz toho, že sme nikoho z našich konkurentov nechceli poškodiť a nebolo to ani cieľom našej kampane, sme sa ako korektná spoločnosť rozhodli reklamu upraviť," uviedol Tóth.


Asociácia prevádzkovateľov káblovej televízie v utorok protestovala proti reklamnej kampani spoločnosti Orange, ktorá sa podľa asociácie snaží vykresliť káblovú televíziu ako "nudnú", a ktorú preto treba vymeniť. Ako vo svojom stanovisku APKT ďalej informovala, Orange touto reklamou zneužíva svoju marketingovú a finančnú silu, ako aj svoju pozíciu jednej z najväčších telekomunikačných firiem, s cieľom diskreditovať káblových operátorov. "Okrem toho, že ide o klamlivú reklamu, pretože káblová televízia rozhodne nie je nudná, ide aj o neprípustnú porovnávaciu reklamu uvedením vlastnosti konkurenčného produktu, ktorá nie je objektívne overiteľná," uvádza APKT vo svojom stanovisku. Takéto konanie podľa asociácie odporuje aj etickým zásadám reklamnej praxe, "podľa ktorých reklama nesmie útočiť a diskreditovať iné produkty".

Asociácia tvrdí, že prevádzkovatelia káblovej televízie, ktorí sú neporovnateľne menší ako Orange, nemajú prostriedky aby investovali desiatky, či stovky miliónov do reklamy, aby vysvetlili klamlivosť reklamy Orange. APKT preto žiada operátora, aby prestal zneužívať svoju trhovú pozíciu a zastavil túto diskreditačnú kampaň. Podľa asociácie je takéto konanie Orangeu prekvapujúce, keďže sám inicioval konanie proti reklame svojho konkurenta, ktorý odporúčal vymeniť služby tohto mobilného operátora a "vyskúšať už niečo iné". Zároveň preto APKT podáva podnet na prešetrenie tejto kampane Rade pre reklamu a zvažuje aj ďalšie podnety na iné príslušné orgány.

Asociácia prevádzkovateľov káblovej televízie je stavovskou organizáciou združujúcou káblových operátorov na Slovensku. Vznikla v roku 1998 a v súčasnosti má 21 členov, ktorí signálom káblovej televízie pokrývajú takmer 500 tis. domácností a organizácií na celom území Slovenskej republiky. Poslaním APKT je podporovať vzájomnú spoluprácu a výmenu informácií medzi káblovými operátormi a popri tom presadzovať a obhajovať záujmy svojich členov vo vzťahu k verejnosti, ako aj legislatívnym a regulačným orgánom.

Balík 100 % akcií spoločnosti Orange Slovensko vlastní spoločnosť France Télécom prostredníctvom spoločnosti Wirefree Services Nederland BV. Skupina France Télécom je v súčasnosti najväčším poskytovateľom širokopásmového internetu a hlasu cez internet v Európe. Zároveň je druhým najväčším poskytovateľom televízie cez internet na svete. Spoločnosť Orange Slovensko dosiahla v minulom roku výnosy vo výške 833 mil. eur a celkovo evidovala k 31. decembru minulého roka 2,927 mil. aktívnych zákazníkov.

SITA

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Vo chvíli smrti boli s Veteškom príbuzní
<< predchádzajúci článok
Vymeňte starý elektrospotrebič za nový bez šrotovania starého a ušetríte stovky eur

Orange plánuje kampaň ”nudných” kábloviek upraviť - diskusné fórum čitateľov

zakaznik22.4. 23:27:45