Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Počítače

10. decembra 2007

Penetrácia internetu u slovenských firiem dosiahla 98 percent



Slovensko je po Fínsku druhou krajinou z európskej dvadsaťsedmičky, ktorej firmy majú najvyšší prístup k internetu. Vyplýva to z prieskumu využitia internetu obchodnými spoločnosťami "Internet ...



Zdieľať
BRATISLAVA 10. decembra (WEBNOVINY) - Slovensko je po Fínsku druhou krajinou z európskej dvadsaťsedmičky, ktorej firmy majú najvyšší prístup k internetu. Vyplýva to z prieskumu využitia internetu obchodnými spoločnosťami "Internet usage by enterprises 2007," ktorého výsledky zverejnil európsky štatistický úrad Eurostat v pondelok.

Prieskum vznikol v januári tohto roka a podľa Eurostatu sa na ňom zúčastnili spoločnosti s viac ako desiatimi zamestnancami. Prístup k internetu na Slovensku deklarovalo 98 % firiem, pričom prístup k širokopásmovému internetu malo 76 % firiem. Vlastnú internetovú stránku malo na Slovensku vytvorenú k januáru tohto roka 70 % firiem.


V krajinách Európskej únie (EÚ) malo v januári tohto roka prístup k internetu v priemere 94 % firiem, čo oproti predchádzajúcemu roku predstavuje nárast o 2 percentá. Prvú päťku v prístupe spoločností k internetu tvorili v poradí Fínsko (99 %), Slovensko (98 %) a na treťom až piatom mieste Belgicko, Dánsko a Rakúsko (97 %). Najvyšší prístup spoločností k širokopásmovému internetu deklarovalo opäť Fínsko (91 %), po ktorom nasledovali Španielsko (90 %), Malta (89 %) a Švédsko (87 %).


K januáru 2007 disponovalo vlastnou webstránkou v EÚ priemerne 65 % spoločností, pričom podľa ich členenia podľa počtu zamestnancov ju malo vytvorenú až 92 % veľkých spoločností s viac ako 250 zamestnancami. Stredné firmy s počtom zamestnancov od 50 do 249 deklarovali vlastnú webstránku v 82 % prípadoch a v prípade malých spoločností, v ktorých pracovalo od 10 do 49 zamestnancov ju deklarovalo 61 %.
SITA


   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Najlepšou českou filmovou rozprávkou sú Tři oříšky pro Popelku
<< predchádzajúci článok
Volvo plánuje investovať v Indii 350 miliónov dolárov