Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Z domova

28. júna 2011

Peniaze na trať do Petržalky mesto garantovať nevie



Peniaze z eurofondov na koľajovú dopravu do Petržalky primátor Bratislavy Milan Ftáčnik garantovať nevie. Uviedol to počas verejnej diskusie k nosnému dopravnému ...



Zdieľať
elektricka Ilustračné foto SITABRATISLAVA 28. júna (WEBNOVINY) – Peniaze z eurofondov na koľajovú dopravu do Petržalky primátor Bratislavy Milan Ftáčnik garantovať nevie.


Uviedol to počas verejnej diskusie k nosnému dopravnému systému. „Nevieme garantovať žiadne peniaze, mesto samé na to peniaze nemá,“ uviedol Ftáčnik.

Mesto preto musí nájsť na koľajovú dopravu externé zdroje. Podľa prieskumov ak doprava v Petržalke nevyrieši do roku 2020, na mostoch sa bude stáť nie polhodinu, ale hodinu a pol a dlhšie.

Ftáčnik ide v stredu rokovať do Bruselu a chce sa uchádzať o peniaze z eurofondov na projekt integrovanej dopravy. Z týchto peňazí by sa mali podľa bratislavského primátora realizovať dva projekty, spojenie železničnej stanice Predmestie so železničnou stanicou Filiálka a malo by sa spraviť zahustenie železničných zastávok z Devínskej Novej Vsi do Podunajských Biskupíc.


Od Bruselu čakajú pochopenie

Primátor mesta chce zároveň dosiahnuť, aby bolo odsúhlasené, že sa z peňazí v programovacom období 2014 - 2020 začne budovať aj trať z Janíkovho dvora až po Hlavnú stanicu. „Ak vybudujeme severné spojenie Predmestie - Filiálka, južné spojenie Janíkov dvor - Šafárikovo námestie, potom nasleduje otázka, ako vytvoriť spojenie týchto dvoch tratí. Malo by ísť pod zem, aby nebolo v kolízii s inými druhmi dopravy. Toto je náš projekt, s ktorým idem do Bruselu, očakávame vecnú reakciu zo strany generálnych riaditeľstiev Európskej komisie,“ uviedol Ftáčnik.

Prvý projekt, zahustenie železničných zastávok, treba urobiť v tomto období, tvrdí Ftáčnik. Ide o trať z Devínskej Novej Vsi do Podunajských Biskupíc, ktorá je založená na vlakovom spojení, aby vlak mohol byť využívaný na vnútromestskú dopravu. Náklady na tunelové riešenie popod Dunaj sa odhadujú na 800 mil. eur, preto prepojenie pod Dunajom bude riešené neskôr, alebo iným spôsobom.


Treba severnú a južnú časť

Aby však mesto mohlo zostať v severojužnom prepojení, musí vypracovať severnú a južnú časť. V tomto programovacom období by sa malo vybudovať severné spojenie Predmestie – Filiálka. Na južnej strane ide o spojenie Janíkov Dvor – Hlavná stanica. „Pôjdu oba tie projekty, pretože vytvárajú južnú časť prepojenia, aj severnú, a potom budeme potrebovať prepojenie medzi severnou a južnou časťou. Tunel je drahý, treba hľadať iné riešenie,“ uviedol Ftáčnik. Ilustračné foto SITA/Tomáš Benedikovič

V stredu sa bude Ftáčnik snažiť presadiť, žekaždá časť projektu prispieva k tomu, aby sa navodilo riešenie, ktoré dlhodobo vyrieši severojužné prepojenie.

Na štvrtkovom zastupiteľstve chce Ftáčnik navrhnúť poslancom, aby súhlasili s tým, že na prvom mieste bude Filiálka, na druhom mieste zahustenie zastávok a na treťom mieste Petržalka, s tým, že prvé dva projekty pôjdu z tohto programovacieho obdobia.

„Poslanci by mali povedať áno, podporujeme všetky tri projekty tak, ako sú. Nielen hovorme, ale už aj konajme. Ľudia už naozaj čakajú konkrétne riešenia a konkrétne veci,“ dodal Ftáčnik. Ako počas diskusie uviedol jeden z obyvateľov Petržalky, trať do Petržalky je o politických rozhodnutiach, politici za ňou musia stáť a musia ju presadiť. „Občanov Petržalky nezaujíma ako to bude, ale chcú mať dopravu lacnú, ktorá im neznečistí životné prostredie a neznehodnotí úroveň bývania,“ uviedol.

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Španielsky parlament schválil dôchodkovú reformu
<< predchádzajúci článok
Súd v Bangladéši poslal do väzenia takmer 660 pohraničníkov